![]() |
|
Vi vet väl alla att det bara var en fluga! ;)
Tror faktiskt inte det spelar så stor roll då hela världen kommer att gå under 2006 enligt Bibelkoden! ;) |
Något som är betydligt värre och mycket mer reellt är patentfrågan.
|
Jag undrar just vad det krävs för att bli kallad "expert" av den seriösa *host* kvällstidningen *host* *host* Expressen.
Själv har jag börjat fundera på att regelbundet börja uttala mig om Sydamerikas ekonomiska tillväxt i någon rikstäckande tidningen... |
Citat:
Naturligtvis tar han i och överdriver en del. Han vill väl öppna ögonen på beslutsfattare och andra för att det finns stora problem med både spam och virus (ibland i kombination). Om trenden faktiskt skulle hålla i sig så blir ju snart problemen ohållbara, det har han ju rätt i. Han vill ju verka för förbättringar av Internet, om jag har förstått det som han har sagt rätt, och inte "lägga ner" det som man kanske först kan tro. |
Jag är benägen att hålla med honom om att iom att trovärdigheten sjunker dag för dag, nu när allt handlar om pengar är det ju manipulera som gäller, manipulera besökaren att utföra den grej som skapar pengar åt siteägaren.
1994 skapade vi nya webmasters sidor med innehåll. 2004 lägger en ny webmaster upp en underkonstruktionsida med en banner, sedan funderar denne på vad sidan skall innehålla. Jag tror att ladda ner musik och filmer är anledningen att skaffa internet 2004, även bankärenden till viss del, inte att det finns mycket information. 1994 var det bbs'er och d2mac koder folk snackade om när dom skaffat internet om jag inte minns fel. Nåt kommer hända vet inte om det är före eller efter 2006 men nåt kommer definitivt hända, och då gäller det att vi är med. Thomas |
Spray verkar ju ha sin taktik för att ta itu med SPAM.
Känns väldigt destruktivt om jag fattat det rätt. Citat:
|
Citat:
Klockrent försök till Denial of Service (DoS) är vad dom håller på med, att det sedan är riktat mot och drabbar internets avskum gör nog lagen ingen skilland på. Undra hur lång tid det dröjer innan spray's servrar får trafik mot sig dom aldrig kunde drömma om fanns och dyker ner i loopens avgrund i månader, med rätt mjukvara och rätt virus cirkulerade så kan en snorig 14 åring se till att domänen spray.se blir tillgänglig igen i maj nästa år. Snällt tänkt av dom men sälj era aktier i spray, lagar skapar ordning inte privata företag och ger man sig ensamt som företag på internets maffia då är man på djupt vatten, inte minst om man tror man löser spamproblemet med en skärmsläckare. Thomas |
Trodde nästan jag drömde när jag läste det där inatt.. nu när man är lite piggare så verkar det ju ännu sjukare.
Verkar så otroligt ogenomtänkt. Däremot är ju frågan vem egentligen som genomför den olagliga handlingen. Nog för att Spray fungerar som "pimp'en" men det är ju ändå från varje användares dator trafiken skickas. Citat:
|
Håller med Thomas, de har nog ingen aning om vad de sysslar med egentligen - jag vill se resultatet hos spray, vad får de ut av detta förutom lite uppmärksamhet i media? Snacka om att blotta sig för lite uppmärksamhet, som dessutom blir kritiserad av många... Spray har alltid gjort smarta drag i form av PR - men detta är nog raka motsatsen till bra marknadsföring. Vi får väl se hur lång tid det tar innan de slutar sprida deras skärmsläckare :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson