Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

datafyndet.se - datafyndet.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-07, 20:10 #11
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
Nykomling

Citat:
Originally posted by cornelii@Oct 7 2004, 19:49
om det skulle finnas nån regel här på wn.se så är det väl att svaren ska vara relevanta. Felstavat?!?!?! Många människor säger fortfarande data om datorn "...min data har gått sönder.." osv. Om det finns möjligheter att kolla hur många som söker på ordet data jämfört med dator skulle vara intressant.

Sen får man väl anta att om någon ska sälja en domän att han eller en av honom nära stående person äger den. Klart man har alias och kanske inte bara ett heller. Sowhat liksom.

Hursomhelst så har dom domänerna inget värde för mej men prova med blocket.se sätt ut en annons. Vi sålde en butik på det sättet. Iof inte den vi annonserade ut men vi fick kontakt med den kunden på det viset.
Tack för ett bra svar.

För dom intresserade har jag även datorfyndet.se

Niki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-07, 22:08 #12
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Flitig postare
Davids avatar

Jag tror den generella åsikten är att inga domännamn har ett naturligt värde utan ett uppbyggt varumärke att stöda upp det och utan att vara av en karaktär som gör det lätt att tänka på och komma ihåg. Felstavade och grammatiskt felaktiga domännamn (om man nu inte tänker på type-ins) faller på båda punkterna och är mindre attraktiva än korrekta.

Läs gärna lite gamla trådar. Nu för tiden orkar folk inte förklara det här för nykomlingar.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-08, 23:05 #13
xcalibers avatar
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
xcalibers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by David@Oct 7 2004, 22:08
Jag tror den generella åsikten är att inga domännamn har ett naturligt värde utan ett uppbyggt varumärke att stöda upp det och utan att vara av en karaktär som gör det lätt att tänka på och komma ihåg. Felstavade och grammatiskt felaktiga domännamn (om man nu inte tänker på type-ins) faller på båda punkterna och är mindre attraktiva än korrekta.

Läs gärna lite gamla trådar. Nu för tiden orkar folk inte förklara det här för nykomlingar.
Hej,

Mmmm...Känns som ett trångsamt synsätt..... Ett domän-namn kan DEFINITIVT ha ett värde utan ett uppbyggt varumärke.... Det finns en mängd företag som i dagsläget skapar produkter med ett visst namn men som tänker till i efterhand angående domän-namn...Sen om namnen är felstavade....So what? I vissa fall har det betydelse men i detta fall skall man vara medveten om att den sk "felstavningen" ger upphov till fler sökningar och besökare än den rätta stavningen....E han helt ute o cyklar angåënde namnet? Nä...det e han definitivt INTE!
xcaliber är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-09, 13:56 #14
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av xcaliber
Citat:
Ursprungligen postat av David

Hej,

Mmmm...Känns som ett trångsamt synsätt..... Ett domän-namn kan DEFINITIVT ha ett värde utan ett uppbyggt varumärke.... Det finns en mängd företag som i dagsläget skapar produkter med ett visst namn men som tänker till i efterhand angående domän-namn...Sen om namnen är felstavade....So what? I vissa fall har det betydelse men i detta fall skall man vara medveten om att den sk "felstavningen" ger upphov till fler sökningar och besökare än den rätta stavningen....E han helt ute o cyklar angåënde namnet? Nä...det e han definitivt INTE!
Tack, sånna svar är det jag var ute efter.

Inte hur fan jag stavar dom.

Tack för många dåliga svar och några bra!

//Niki
Niki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 01:37 #15
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Mar 2004
Read Only

Berätta gärna vad du fick domänerna sålda för.

Sen undrar jag nästan om man köper moderators-titeln på pressbyrån på den här webbplatsen. Bl.a. "...Nu för tiden orkar folk inte förklara det här för nykomlingar..." Jag för min del föredrar moderators som förklarar och är intresserade ÄVEN om det finns trådar alternativ, men i slappaste laget, ger en länk till tråden (brott mot regel?)
Utöver att såna som kränger webbhotell även dom är moderatorer och tycker en massa.

Heil Schweden

PS. Kredit till Johan G (oberoende moderator) för hans kunskaper inom företagsekonomi. Ett område mina revisorer för njuta av.
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 11:21 #16
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Supermoderator
Matss avatar

Citat:
Sen undrar jag nästan om man köper moderators-titeln på pressbyrån på den här webbplatsen.
Japp, det stämmer bra, jag betalar nog runt 1000.- i månaden för att få ha förmånen att sitta här och rensa och läsa korkade svar som detta.

Citat:
"...Nu för tiden orkar folk inte förklara det här för nykomlingar..." Jag för min del föredrar moderators som förklarar och är intresserade ÄVEN om det finns trådar alternativ, men i slappaste laget, ger en länk till tråden (brott mot regel?)
Ge mig en bra anledning till att låta trådar med innehåll som diskuterats ett otal gånger tidigare ligga kvar när vi ha en sökfunktion och du kan få svar på dina funderingar genom att söka på WN?

Citat:
Utöver att såna som kränger webbhotell även dom är moderatorer och tycker en massa.
Ja just det, det finns ju dom moderatorerna som har en annan huvudsyssla än att agera på WN, ser det inte alls som ett problem. Tycker personligen att alla moderatorer håller sina huvudsysslor utanför det dyra jobbet som moderator.

Citat:
Heil Schweden
Akta dig så att jag inte visar min dyra makt och skäller på dig.

Citat:
PS. Kredit till Johan G (oberoende moderator) för hans kunskaper inom företagsekonomi.
Han som är så duktig på ekonomi betalar nog inte lika mycket som jag för att få äran att vara moderator.

// Mats - Hård men rättvis
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 11:27 #17
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Han som är så duktig på ekonomi betalar nog inte lika mycket som jag för att få äran att vara moderator.
Nix fick betala 1100 kr/månaden och städa hemma hos admin gruppen varje fredag.

Bra svarat Mats.

Dags att rensa i tråden?
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 13:40 #18
Read Only

Read Only

Bra att det är högt i tak! Jag gjorde lite som Mats sa och sökte lite på "Domännamn med naturligt värde" , "Grammatisk felaktiga domännamn" och fick inte så bra träffar. Poängen är att om David känner till trådarna kan han väl länka dom direkt. Och har man inte tid att slösa sin dyrbara tid med att förklara sånt trams så ska man kanske inte vara moderator?

Mats, jag fattar att folk inte lever på att vara moderator åt wn.se. Jag tror tex att Mats säljer xxx och tjänar bra på det. Men tycker du att om jag får ett klagomål på en webb som jag har byggt även ska editera/redigera/moderera dom klagomål som kommer in? Det blir inte så objektivt bara, även om man litar på alla så kan det uppfattas som lite subjektivt.
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 13:55 #19
Davids avatar
Flitig postare

Flitig postare
Davids avatar

Citat:
Originally posted by xcaliber@Oct 8 2004, 23:05
Mmmm...Känns som ett trångsamt synsätt.....
Vill du/ni ha uppriktiga svar eller inte? Här är vi tillräckligt professionella för att anse att någon annans varumärke inte kan ha något värde för dig. Sen är det du beskriver type-ins och det tycker jag personligen inte är intressant.

Och datafyndet.se är varken någon annans varumärke eller en type-in.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 15:06 #20
Matss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Matss avatar

Citat:
Bra att det är högt i tak! Jag gjorde lite som Mats sa och sökte lite på "Domännamn med naturligt värde" , "Grammatisk felaktiga domännamn" och fick inte så bra träffar.
Jag försöker inte vara spydig på nåt sätt men ibland går det till en viss gräns, tendenserna här på WN är att många och då i synnerhet "nybörjare" eller färska medlemmar skriver trådar utan att först undersöka om det dom söker redan skrivits.

Felet som många gör tror jag är att dom "Söker inlägg från dom 30 senaste dagarna" som är förvalt i sökfunktionen, mycket finns att hämta om man ändrar den dropmenyn till "Alla datum".

Citat:
Mats, jag fattar att folk inte lever på att vara moderator åt wn.se. Jag tror tex att Mats säljer xxx och tjänar bra på det. Men tycker du att om jag får ett klagomål på en webb som jag har byggt även ska editera/redigera/moderera dom klagomål som kommer in? Det blir inte så objektivt bara, även om man litar på alla så kan det uppfattas som lite subjektivt.
Jag är absolut inte för att censurera eller plocka bort trådar så länge dom tillför forumet något och så länge som vi håller oss till dom enkla reglerna som är uppsatta så slipper vi hålla på att editera och kan ägna oss åt att tjäna pengar på te.x. xxx.

Alla synpunkter om WN och dess utformning och upplägg är viktigt att ventilera men samtidigt vill jag poängtera att det ligger nästan lika många trådar i papperskorgen som i "Allmänt" och jag tror ju inte att alla dom moderatorer vi har systematiskt gör fel som rensar och plockr bort "crap".

Vad jag vill säga med detta är att WN kanske inte passar för alla och det finns ju andra forum som kanske har andra inriktingar, värderingar och nivåer på sina trådar som passar andra. Nu är inte detta riktat mot dig cornelli men på nåt sätt känns det som att om inte WN passar dig så sök dig någon annan stans där du kan vara aktiv i bidra med mer.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017