FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
För dom intresserade har jag även datorfyndet.se ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror den generella åsikten är att inga domännamn har ett naturligt värde utan ett uppbyggt varumärke att stöda upp det och utan att vara av en karaktär som gör det lätt att tänka på och komma ihåg. Felstavade och grammatiskt felaktiga domännamn (om man nu inte tänker på type-ins) faller på båda punkterna och är mindre attraktiva än korrekta.
Läs gärna lite gamla trådar. Nu för tiden orkar folk inte förklara det här för nykomlingar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Mmmm...Känns som ett trångsamt synsätt..... Ett domän-namn kan DEFINITIVT ha ett värde utan ett uppbyggt varumärke.... Det finns en mängd företag som i dagsläget skapar produkter med ett visst namn men som tänker till i efterhand angående domän-namn...Sen om namnen är felstavade....So what? I vissa fall har det betydelse men i detta fall skall man vara medveten om att den sk "felstavningen" ger upphov till fler sökningar och besökare än den rätta stavningen....E han helt ute o cyklar angåënde namnet? Nä...det e han definitivt INTE! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Inte hur fan jag stavar dom. Tack för många dåliga svar och några bra! //Niki |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Read Only
|
Berätta gärna vad du fick domänerna sålda för.
Sen undrar jag nästan om man köper moderators-titeln på pressbyrån på den här webbplatsen. Bl.a. "...Nu för tiden orkar folk inte förklara det här för nykomlingar..." Jag för min del föredrar moderators som förklarar och är intresserade ÄVEN om det finns trådar alternativ, men i slappaste laget, ger en länk till tråden (brott mot regel?) Utöver att såna som kränger webbhotell även dom är moderatorer och tycker en massa. Heil Schweden PS. Kredit till Johan G (oberoende moderator) för hans kunskaper inom företagsekonomi. Ett område mina revisorer för njuta av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
// Mats - Hård men rättvis |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Bra svarat Mats. Dags att rensa i tråden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Read Only
|
![]() Bra att det är högt i tak! Jag gjorde lite som Mats sa och sökte lite på "Domännamn med naturligt värde" , "Grammatisk felaktiga domännamn" och fick inte så bra träffar. Poängen är att om David känner till trådarna kan han väl länka dom direkt. Och har man inte tid att slösa sin dyrbara tid med att förklara sånt trams så ska man kanske inte vara moderator? Mats, jag fattar att folk inte lever på att vara moderator åt wn.se. Jag tror tex att Mats säljer xxx och tjänar bra på det. Men tycker du att om jag får ett klagomål på en webb som jag har byggt även ska editera/redigera/moderera dom klagomål som kommer in? Det blir inte så objektivt bara, även om man litar på alla så kan det uppfattas som lite subjektivt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Och datafyndet.se är varken någon annans varumärke eller en type-in. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Felet som många gör tror jag är att dom "Söker inlägg från dom 30 senaste dagarna" som är förvalt i sökfunktionen, mycket finns att hämta om man ändrar den dropmenyn till "Alla datum". Citat:
Alla synpunkter om WN och dess utformning och upplägg är viktigt att ventilera men samtidigt vill jag poängtera att det ligger nästan lika många trådar i papperskorgen som i "Allmänt" och jag tror ju inte att alla dom moderatorer vi har systematiskt gör fel som rensar och plockr bort "crap". Vad jag vill säga med detta är att WN kanske inte passar för alla och det finns ju andra forum som kanske har andra inriktingar, värderingar och nivåer på sina trådar som passar andra. Nu är inte detta riktat mot dig cornelli men på nåt sätt känns det som att om inte WN passar dig så sök dig någon annan stans där du kan vara aktiv i bidra med mer. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|