FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå
Min flickvän har precis börjat plugga på KTH, så nu lär jag nog börja pendla till stockholm en hel del framöver. Det är nog lättast med buss eller tåg, fast jag brukar må bäst bakom min egen ratt. Så jag undrar om ni har tips på bra och framförallt säkra parkeringshus där man kan lämna bilen över en helg och så..? Gärna i närheten av Bergshamra. Är inte alls bekant med Stockholm från förarsätet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, det blir snabbt 500 kr och bättre att fråga Signalisten (Solnas kommunala hyresvärd) eller er hyresvärd och hyra en plats.
Garage i stockholm brukar ha maxtaxa på ungefär 230-320 kr per dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Utan för mig i oslo kostar det 1 kr / minut. Det är extremt dyrt ! Så det blir billigare för mig att få en P-BOT på 500:- än att stå och betala en hel dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
För att runda av, jag hittade ett ok (tror jag) i Mörby för 190spänn per dygn. Helt ok om man bara ska va där i 2 dagar typ. Fast du fick jag hänga på svärfar ner
![]() Tack för råden.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
För några år sen vart jag rekommenderad att använda carpark (av robertsson).
Pröva! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fyfan för carpark (numera qpark), djävla terrorist organisation!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Innanför tullarna är det gratis gatuparkering över helgen förutom i city (och på väldigt många ställen man kan strunta i att betala 96 kr för att stå 9-17 utan att få böter).
Risken för inbrott är minimal om man inte låter GPS:en sitta i framrutan typ. Låter enklare och billigare än att pröjsa flera hundra om dagen för ett p-hus i mörby.. Eller åk över till Solna och ställ bilen där om Bergshamra inte känns så bra. Gratis på helgerna där med. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|