WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Parkeringshus i Sthlm (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=38594)

martinh 2009-08-19 17:33

Hallå
Min flickvän har precis börjat plugga på KTH, så nu lär jag nog börja pendla till stockholm en hel del framöver. Det är nog lättast med buss eller tåg, fast jag brukar må bäst bakom min egen ratt. Så jag undrar om ni har tips på bra och framförallt säkra parkeringshus där man kan lämna bilen över en helg och så..? Gärna i närheten av Bergshamra. Är inte alls bekant med Stockholm från förarsätet.

Magnus_A 2009-08-19 17:40

Skriv bilen på din flickvän så kan hon få ett boendeparkeringstillstånd i Solna där Bergshamra ligger.

martinh 2009-08-19 17:43

Citat:

Originally posted by Magnus_A@Aug 19 2009, 17:40
Skriv bilen på din flickvän så kan hon få ett boendeparkeringstillstånd i Solna där Bergshamra ligger.

Bilen står redan skriven på en annan än mig, och ska inte göras om, tyvärr.

Magnus_A 2009-08-19 20:09

Vill du parka i Bergshamra så har studentbostäderna platser för uthyrning, annars tror jag att du kan stå på gatan i närliggande bostadsområden. Solna har mycket bättre villkor och priser för gatuparkeringen än Stockholm. Vill du tvunget stå i p-hus så finns det många att völja på, men det kostar därefter. Säkert kan du inte räkna med i Stockholm, fick själv åka iväg i morse och fixa en ny sidoruta tack vare en insats från samhällets lägre element. Lämna absolut inget i bilen!

jonny 2009-08-19 20:20

Helger tycker jag du bör kunna hitta gratis parkering i bergshamratrakten. Annars kanske jag kan låna ut en parkering i Rotebro ;)

martinh 2009-08-20 16:34

Problemet är inte lediga platser utan att kunna åka hem med en helskinnad bil. När jag var där sist, över dagen, var det flera bilar efter gatan som hade krossade rutor. Nu hade jag planerat att ställa bilen under drygt 4 dagar. Känns inte så roligt när det handlar om en helt ny bil ;)

Tack för erbjudantet jonny.. ska kolla på kartan vart Rotebro ligger ;)

rocky 2009-08-21 09:04

Inga problem, If försäkring ligger i Bergshamra och har dropin :)

Nä, skämt åsido.

Även här i Sollentuna så finns det in princip inga gratisparkeringar längre, det är typ om man ställer sig i bostadsområden utefter vägen fast då är det fortfarande risk för skador. Nu när ungdomar har haft sommarlov så är det mycket punkterade bilar och cyklar där jag bor, väldigt tråkigt.

martinh 2009-08-21 16:05

Tänkte bara poängtera att det inte behöver vara gratis. Pengar are made for spendering

Oskar Lindgren 2009-08-21 17:11

Tänk på att det kan kosta upp till 200-300kr att parkera en hel dag. Tror jag betalade 96kr för 4h i kista..

rocky 2009-08-24 09:12

Ja, det blir snabbt 500 kr och bättre att fråga Signalisten (Solnas kommunala hyresvärd) eller er hyresvärd och hyra en plats.

Garage i stockholm brukar ha maxtaxa på ungefär 230-320 kr per dag.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson