FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Boken har några år på nacken, men principerna har inte förändrats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan inte låta bli att förmedla den alltid välinformerade tidskriften The Economists karikatyr av det hela:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag hoppas att de kan ta en del marknadsandelar från Google. Det är inte bra att G är så dominerande som de är. Den största nackdelen som jag ser det, med en enda stor aktör i sökbranschen är att SEO blir allt för lätt. Med flera olika sökmotorer blir det (i teorin iaf) svårare för spammare att komma högt upp på relevanta sökord.
Microsoft kommer säkerligen att utnyttja och på sikt sänka Yahoo, även om Yahoo själva verkar göra ett rätt bra jobb på att gå med förlust. Microsofts stora problem är, som jag ser det, just tekniken bakom sökmotorn. Så länge deras sökmotor levererar dåliga resultat kan den heta bing, pling eller Live Search - folk kommer ändå att använda den sökmotor som hittar det man söker. Frågan är när den vettiga första "Open Source" / Community-drivna sökmotorn är här? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Yahoo går med vinst. Här är en sida du säkert kan ha nytta av för att få företagsfakta: http://finance.yahoo.com/q/bc?s=yhoo |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|