Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone vs Loopia vs Binero ang domänparkering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-06, 13:12 #11
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004

Citat:
Originally posted by Kjette@Jun 5 2009, 14:51
Vad tycker du saknar? Så kan jag vidarebefordra det till våra utvecklare.
En fungerande tjänst?

Kod:
Server Error in '/' Application.
Validation of viewstate MAC failed. If this application is hosted by a Web Farm or cluster, ensure that <machineKey> configuration specifies the same validationKey and validation algorithm. AutoGenerate cannot be used in a cluster.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Validation of viewstate MAC failed. If this application is hosted by a Web Farm or cluster, ensure that <machineKey> configuration specifies the same validationKey and validation algorithm. AutoGenerate cannot be used in a cluster.

Source Error:

[No relevant source lines]

Source File: c:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\root\8e6cac0c\d67ddce2\App_Web_peaj8isl.8.cs  Line: 0
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 16:04 #12
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
En fungerande tjänst?

Kod:
Server Error in '/' Application.
Validation of viewstate MAC failed. If this application is hosted by a Web Farm or cluster, ensure that <machineKey> configuration specifies the same validationKey and validation algorithm. AutoGenerate cannot be used in a cluster.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Validation of viewstate MAC failed. If this application is hosted by a Web Farm or cluster, ensure that <machineKey> configuration specifies the same validationKey and validation algorithm. AutoGenerate cannot be used in a cluster.

Source Error:

[No relevant source lines]

Source File: c:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\root\8e6cac0c\d67ddce2\App_Web_peaj8isl.8.cs * *Line: 0
Jag har också fått upp liknande felmeddelanden flera gånger i er DNS-hanterare. Det är alltså inte bara hos Jonas det buggar...
Jonathan P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 17:28 #13
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Medlem
oloflolofs avatar

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Både Binero och Crystone lämnar en hel del att önska när det gäller DNS-hanteringen så är det främst detta du är ute efter så är Loopia det överlägset bästa alternativet utav dessa tre i nuläget. Gäller det webbhotellkonto så är det en helt annan femma.

Det jag saknar mest med binero är att man ska kunna göra såhär:
www.*.domän.se till www.domän.se/*
*.domän.se till domän.se/*

Så har de tillochmed på one.com
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 18:17 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof
Citat:
Originally posted by -Kjette@Jun 5 2009, 13:51
Citat:
Både Binero och Crystone lämnar en hel del att önska när det gäller DNS-hanteringen så är det främst detta du är ute efter så är Loopia det överlägset bästa alternativet utav dessa tre i nuläget. Gäller det webbhotellkonto så är det en helt annan femma.

Undra vilken RFC man hittar det för DNS :P

Har ju inte så mycket med domäner eller dns att göra, utan det funkar ju så att domänen pekas mot en webbserver som sedan kör någon redirekt. Typ med rewrite eller så.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 19:31 #15
oloflolofs avatar
Medlem

Medlem
oloflolofs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Originally posted by -oloflolof@Jun 9 2009, 17:28
Citat:
Originally posted by -Kjette@Jun 5 2009, 13:51
Citat:

Undra vilken RFC man hittar det för DNS :P

Har ju inte så mycket med domäner eller dns att göra, utan det funkar ju så att domänen pekas mot en webbserver som sedan kör någon redirekt. Typ med rewrite eller så.
SÅ kan det gå när man inte läse postens titel utan bara det en person har skrivit.
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-11, 05:41 #16
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ
Dessutom är Crystone fortfarande skyldig mig pengar för två domäner som de misslyckades registrera i december. Jag har mailat flera gånger utan att få svar.
Citat:
Ursprungligen postat av eng3l
Angående domänerna vi skulle vara skyldig dig pengar för, skicka mig namnen på domänerna i ett PM så skall jag kika hur det ser ut och betala tillbaka pengarna
Jag vill bara informera om att eng3l svarade på mitt PM på 20 minuter och nu har jag fått in pengarna på kontot. Att det tog en vecka för överföringen är jag övertygad om är bankernas fel.

Tydligen kan man inte maila Crystone, utan man måste använda något kontaktformulär. Personligen föredrar jag att sköta min korrespondens genom min vanliga mail, och ha kvar egna kopior.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 11:00 #17

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
En fungerande tjänst?
Vad gör du för något för att det här problemet uppstår?
Sedan är ni välkomna att höra av er med funktioner som bör finnas med som saknas där idag.
Det meddelandet fick jag när jag klickade på Mallar (kvittade om det var Ändra eller Lägg till), men jag brukar få liknande fel på andra sidor.
Lyckades reproducera detta för ett tag sedan men då fick jag ett annat meddelande om att era(n) tekniker var underrättade om detta.

Trevlig tjänst, är ni så måna om att hålla i era mallar att när man försöker radera en mall (ej post utan hela mallen) så blir man utloggad...
Oläst 2009-07-18, 16:22 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Citat:
Hehe, det där såg jag inte förrän nu. För egen del så är det flera saker som fungerar bättre hos Loopia vad gäller domäner men i princip handlar det om hastighet.

1. Sökning på lediga domäner är betydligt smidigare.

2. Upplägget är mer rakt på och man hittar snabbt dit man ska. Hos Binero är det lite märklig navigation när man växlar mellan kontrollpanel och vad nu den andra heter. På Windows-konton är det mesta ganska omständigt eller var så sist iaf, har inte loggat in där på ett tag.

3. Hela sidan flyter på betydligt bättre, Bineros är lite småseg plus att det är irriterande att lösenordet inte går att spara när man loggar in.

Bineros sida är dock snyggare men det struntar jag egentligen blankt i =) Jag vill bara kunna göra det jag är där för att göra så snabbt och smidigt som möjligt.

Inlägget kanske blev lite vinklat men avslutar med att jag trots allt är väldigt nöjd med Binero som webbhotell, där slår de helt klart de flesta på fingrarna.
Oläst 2009-07-19, 10:42 #19
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

En viktig sak är att kunna få ett bättre användarnamn än sitt kundnummer. Organisationsnummer, e-post eller domännamn tack. Och gärna att man kan spara lösenord.

Jonathan har förklarat varför för mig, men jag köper det inte.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-19, 23:31 #20

Citat:
Originally posted by Kjette@Jul 19 2009, 23:15
Vi kommer se över våra inloggningsrutiner när nya miljön är på plats som beräknas vara på plats nu i augusti / september, sedan kommer det förmodligen dröja för en del kunder som kommer migreras till den nya plattformen successivt.

Tar ni emot förfrågningar om att hamna lite tidigare i den nya plattformen som kan ge förslag & ev. buggrapporter?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017