FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
jag hade som sagt inte en aning om att det var ett företag som hade denna adress...o glömde bort att förlänga den. Tyckte namnet var passande till en viss party-sajt jag hade i tankarna då.
-men vi skippar snacket nu o tar frågorna: * hur länge är domänen under min kontroll efter att förfallodatum varit? Bör jag betala in en förlängning på den nu oavsett? * vad bör jag ta i betalt för domänen? Är 3000:- "ok"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
bad dom komma med ett bud. Återkommer med resultatet!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
har väl kommit till lite förhandling.
Dock stör jag mig på att dom utgår ifrån att jag skulle registrerat den i ond tro, och att dom därmed skulle vinna en ATF. Jag registrerade den för att den var ledig + att jag gillade namnet, punkt slut. Bud nu är 5000 inkl. moms. Men jag säljer ju som privat person, hur går man till väga då? Överväger att nöja mig med 5000:- netto. Hur gör man då mellan företag & privatperson? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
förhandlingarna fortsätter.
"sökanden" medger att jag inte registrerat denna i "ond tro", men uttrycker sig vara säker på att vinna en tvist. om man läser dessa punkter: * Sökanden måste ha en rättighet (t ex varumärke eller firma) med giltighet i Sverige. * Innehavaren av domännamnet ska ha handlat i ond tro när han registrerade eller använde domännamnet * Innehavaren ska inte heller ha en rätt eller ett berättigat intresse till domännamnet. -känns som dom bara uppfyller 1 punkt här, möjligen 2. -Vad är det som säger att jag inte skulle ha ett berättigaht intresse till ett visst domännamn? Till o börja med har jag inte hunnit lägga upp något än...är det om man typ anvnder www.golv.se o säljer korv där? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Man blir ju lite halvt nyfiken på vad det är för domännamn...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
banan bolaget ab missar förnya domänen. Jag gillar bananer och upptäcker att den är ledig. Jag registrerar den. Dom hör av sig och tycker dom har rätt till domänen....mer rätt än mig. Ungefär så. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|