FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Som ts presenterade det, ska det inte alls ta lång tid. Du måste också förstå skillnaden på tiden vad gäller att tillverka och föra dialog och vänta på godkännanden för att gå vidare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj många svar.
Kanske var lite luddig i början då det som sagt är svårt att generalisera fram ett svar. ![]() Jag är beställaren, högt uppsatt i företaget. Jag utgår tiden från då jag lämnade in all material + domänpekning. Dom har fått betalt klumpsumma i förväg, sen tror jag inte det har startat men sen tillkommer "support"+webhotell per månad. Ja. Jag har sett ett designförslag. Dom lovade att få ut ett förslag inom 1 månad efter vi skrev på (betalade). Jag svarade ja direkt på första utkastet. Som kom efter vi frågat var dom tog vägen. Sen alldeles tyst igen. Dom har en färdig plattform, som dom kunde justera för att passa just våra önskemål. Tidigare kunder har exakt alla funktioner vi kräver. Allt dom säger är att vi har missuppfattat säljaren och att detta är normalt och dom jobbar för fullt och vi får testa hemsidan när den är producerad.. Det är inga produkter dom ska mata in. Det ska vi göra själva. För att bespara tid.. tid som redan runnit iväg ![]() Ja skonabad är ett bra exempel på hur sidan ska se ut teoretiskt, med lite mer ingående fakta om varje produkt. som dom inte har. Inga kopplingar till vårat sälj/lagersystem eller dylikt. 2 månader.. undra när dom skapar mailkontot så jag kan läsa alla företagsmail jag skickat via domänen sen 2001? aah.. Men slutsatsen är väl ändå att det tagit för lång tid för att få se något kreativt av dom.. och jag vill inte gå ut med namn... kanske om vi säger upp avtalet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Avtalade ni inte in en klausul med straffavgifter eller liknande vid försenad leverans? Om jag varit i din sits hade jag troligtvis förbannat mig att jag skrivit på ett så urbota dumt avtal i ett par minuter. Sedan hade jag ringt upp webbyrån, bokat ett möte med projektledaren och hans chef och krävt att få se hur långt de kommit, och försökt komma fram till en lösning. Antingen att de slutför jobbet omgående, eller att de ger dig det material de producerat hittils samt viss återbetalning av arvodet, så kan du hitta någon annan byrå att slutföra ditt projekt. Om detta misslyckas får du stämma dem för kontraktsbrott men inte det heller hjälper dig ju i korta loppet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|