FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur lång tid tar det att göra en hemsida åt en kund egentligen?
Vad har ni för snittid? Kunden kräver en vanlig företagshemsida med produktdisplay (se det som en e-butik utan köpknapp). Tillverkaren har "kontrollpanelen, cms etc" klart sen år tillbaka, egenutvecklat som dom pushar hårt för. Bolagiserat, flera anställda etc Hur lång tid tar det för er som erbjuder liknande tjänst? Jag är nyfiken som privatperson då jag efter 2 månader knappt fått se ett grafiskt förslag av företaget.. och dom tycker det är helt rimlig tidslinje. Men själv kunde man gjort det mesta och mer (färdigställt) på en vecka! Behöver lite referenser för att få dom att se över avtalet ![]() * Någon här som tar längre tid än 8 veckor på sig att registrera ett mail-konto på domänen? Börjar snacka guiness här snart haha |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi påbörjar utkast på vanliga företagshemsidor dagen efter godkännande, men ibland samma dag. Att införa önskade funktioner brukar inte alls ta lång tid, oftast är det designen som spökar för kunden, då de inte riktigt kan bestämma sig hur de vill ha den.
Men om vi räknar genomsnittlig tid för en vanlig företagswebbplats: 7 arbetsdagar. Edit: får man fråga vilket bolag det handlar om, du beställt tjänsten av? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är i princip bara en design det handlar om då? Allt annat är redan på plats? Då är det mycket märkligt att du inte fått se något alls ännu och jag skulle nog se till att ta mig ur avtalet om möjligheten finns. Har det gått så långsamt hittills så är det svårt att se varför det skulle fungera bättre framöver.
Hur lång tid det tar att färdigställa en webbplats går ju annars inte att ge något generellt svar på. Det kan ta allt från en dag till ett år beroende på vad det handlar om... Har du talat med dom och frågat varför inget händer?
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad för typ av produkter ? Hur många produkter ? "Vem är du?" (m.a.o. du säger att du inte har fått se ens ett grafiskt förslag, är det dig dom ska presentera sidan för?)
Vad har ni avtalat för tid ? Jobbar dom mot ett fast pris eller tar dom betalt löpande? Vad ligger det för bakomliggande funktionalitet (kopplingar till befintliga system osv) ? Har ni blivit lovade ett designutkast eller är det primära just dessa kopplingar till befintliga affärssystem ? osv. osv. pokerstjärna: hur ser en genomsnittlig företagswebbplats ut ? du kan väl peka på ett exempel eller presentera det i siffror. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Mycket handlar också om man som leverantör har mycket i sin pipeline. Då avtalar man nog en längre leverans, för att inte bli försenade. Annars så tycker jag gummianka sammanfattade det hela bra! Ett bra arbete görs inte på en vecka eller så.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med de flesta ovanför. Man kan också tillägga att leveranstid är en sak och produktionsstart en annan. Vi har mer än någonsin att göra just nu så vi skriver ner beräknad produktionsstart redan i offerten. Normalt tar det ca 5-10 arbetsdagar att färdigställa en webbplats med vårat cms.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har designat många sidor och 80% tror oftast att det tar några dagar. Vilket det KAN ta men allt är beroende om du ska ha en design som är köpt på OnOff som tar snabbt och enkelt eller om man ska ha en skräddarsydd design från en HighEnd butik som tar lite längre tid att utveckla och forma.
Ska du ha design till första sidan, 14 undersidor och 20 små olika kolumner som ska se olika ut och samt special ikoner så tar det oftast lång tid. När jag skissar tar det en dag eller två dagar sen tar det upp till 3-7 arbetsdagar och sammanfatta hela skissen och en undersida. Hursomhelst, du borde verkligen ta kontakt med företaget. Konstigt att ni inte har dialog. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Konstigt om det inte togs fram en tidplan när de fick uppdraget.
Har leverantören inte mer att göra än att man kan hoppa på ett uppdrag på studs kanske man ska fundera över varför leverantören inte har något annat att göra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant tråd, tror jag jobbar på tok för långsamt eller bryr mig om småpill lite för mycket..
Vore kul att se några exempel: LÄNK: Hemsida TID: 7 arbetsdagar Jag är inte ens nära 7 arbetsdagar när jag ska göra allt custom från grunden med allt vad det innebär tills jag är nöjd. Sedan är det ofta släpande material från kund som försenar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|