FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sen, haha, det här är helt sjukt. Han skriver såhär:
Jag skrev dessutom om ni inte får någon statistik så är det en månad, men ni har haft träffa till er sida, så det har get resultat. För det första har han inte alls skrivit så. Inte någonstans. Sen har han då mage att säga att bara för att vi har fått en liten mäng besök så gäller inte avtalet. Det är ju samma sak som att han säger att det bara kan avbrytas om jag får 0 träffar. Inte f*n kan det vara rimligt att vi skulle betala ett femsiffrigt belopp för 0 träffar!? Det är en ettordig textlänk med ett av våra nyckelord. Ingen banner, ingen formulering. Det dåliga resultatet kan alltså inte bero på att vi skulle haft en ineffektiv banner eller dåligt formulerad annons eller så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vissa företag kanske inte löser ut sina rekommenderade brev (de innehåller ju alltid dåliga nyheter). Men då har du i alla fall ett kvitto på att du har försökt att skicka något till dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Så länge du ser till att bestrida kan du vara ganska lugn. När du nu har bestridigt så är det deras "drag". Du behöver inte göra ett dyft. Men var noga med att inte acceptera en halvtaskig faktura eller ett dyslektiskt utformat avtal. Du får gärna bolla avtalen mig mig i PM om du är osäker på någon del. (under sekretesslöfte givetvis). Vad jag förstått av dina inlägg här så har du gjort allt rätt, fortsätt med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Är företaget fula så skickar de kravet vidare till KFM trots att du har bestridit det. Då kan du bestrida till KFM och på så vis slipper du betala om de inte prövar det i tingsrätten och vinner. Tyvärr så kommer det att finnas en notering om att du har ett ärende som gått till KFM om man gör en kreditupplysning på ditt företag senare. Du får ingen betalningsanmärkning, men det görs en notering.
Förhoppningsvis så har företaget ett seriöst inkassobolag där kravet hamnar först. Inkassobolagen har koll på reglerna och skickar inte en tvistig fordran vidare till KFM och du slipper då noteringen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag ser fram emot när du publiserar namnet på företaget så ingen mer drabbas av dem. Det är du som kund som har ensidig rätt att avgöra om du vill utnyttja optionsrätten till förlängning eller inte, det är aldrig leverantören som har den rätten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Dags för ett klargörande.
Om fakturan går till inkasso bestrider man till inkassobolaget och där bör processen stanna upp. Inkassobolaget kommer inte att ansöka om betalningsföreläggande om de vill ha kvar sitt tillstånd. Nästa steg är i sådana fall att gå upp med ärendet i tingsrätten. Om de själva hanterar det kan de lämna in ansökan om betalningsföreläggande. I och med ansökan så syns det på juridiska personer att ansökan inlämnats - det är ingen anmärkning men det är en offentligt uppgift som sänker kreditvärdigheten. Det borde dock inte ske. Om det ändå sker bör du ha rätt till skadestånd. En ansökan om betalingsföreläggande hos Kronfogdemyndigheten syns alltså, men är ingen betalningsanmärkning. Om du bestrider till Kronofogden måste ärendet upp i tingsrätten för att avgöras. Det du bör göra är att bestrida och begära en korrekt faktura. Jag hade nog nöjt mig med en kreditfaktura på resterande period också. Dividera inte med säljaren. Förhandla inte. Ange att du i enlighet med avtalet avslutat annonseringen; att fakturan är felaktig och bestrides i sin helhet samt att du gärna betalar en korrekt faktura.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Om du inte säger vilket företag det rör sig om så kommer vi snart att börja gissa och då måste du verifiera eller dementera.
![]() Jag har två riktigt heta kandidater som jag tror på. Båda börjar på E. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|