FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte skänka pengarna till välgörande ändamål istället och meddela kunderna att ni gjort så. Bra mycket mer nytta för världen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Visst julgåvor som är välgörenhet är beundransvärt, men inte fan ger det mer business.
Människor är egoister och en present som inte är till en själv är ingen present. Det handlar trots allt om att tacka någon för ett gott arbete eller bra samarbete. Gladast blir man av något man kan ta på eller äta upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Håller med Dan.
Jag hade blivit jävligt snopen om jag hade fått ett kort där det står att "Vi har skänkt 100:- åt dig till X, tack för ett bra samarbete!" Inte för att jag anser att det är fel att skänka pengar, utan att det inte funkar så. Jag vill ha en pryl eller en kaka.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
beror väl på vad man är för person.
Själv hade jag föredragit en insättning hos välgörenhet hästlängder framför något ölglas som används max 2 gånger. Hade dessutom gett mig ett mig seriöst intryck av företaget i fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
Om det är sådana kunder du har så är det ju bara att beklaga ![]() Efter jag läste tråden och tipsade själv om http://www.hjarnfonden.se/ettan/start_julgava.shtml så har jag beställt kort till alla mina kunder - Flera är inom vård sektorn så det kanske är perfekt :lol: Om man köper blommor, choklad eller vad det nu kan vara så försvinner de ganska fort, ett trevligt kort brukar man oftast ha på skrivbordet eller kafferummet en längre tid, vilket uppskattas av väldigt många. Samtidigt om man tänker utanför "julklapparnas" ramar så bidrar man till en bättre värld, om det är nu någon nisse här som är med människa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Alltså, det är jättebra att man skänker pengar till välgörande ändamål, men det handlar om en b2b-relation.
Får man ner en gåva på ett personligt plan till rätt personer inom företaget så kan det ge väldigt mycket tillbaka. Jag hade fortfarande helst sett en kaka eller en pryl. Men absolut, OCKSÅ isådanna fall, ett kort där det står att pengar är donerade.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är lite klurigt det här. Omöjligt att svara på om man inte frågar sina kunder och om man skulle fråga sina kunder skulle ingen vilja låta som ett ego-svin och be om en present
![]() Klart ger jag hellre till välgörenhet men det kan man göra ändå. Om jag ska tacka en person för ett samarbete tror jag (vet ej) att det är bättre med en fysisk sak man kan använda eller äta upp. Jag tror det är lättare att komma ihåg än att någon skänkte pengar till någon fond i mitt namn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller med om att en gåva till ett bra ändamål är en mycket bra gest. Framför allt i dessa tider med klimathot så är det beundransvärt med företag som går i spetsen och inte skickar en massa onödiga saker. Plantera träd i Vi-skogen och skicka ett julkort till dina kunder är väl en bra idé?
https://portal.viskogen.se/portal/pa..._schema=PORTAL / M |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|