Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kreditor - svar på frågor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-06, 11:51 #11
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006

Det kanske blir olyckligt men när du låter folk prata fritt ur hjärtat om vad de tycker om saker så blir kommunikationen utåt som den blir.
Enligt en bedömning från en fristående utvecklare som börjat på en modul för Kreditor till Magento skulle det ta typ 30-40 timmar i anspråk för att göra den.
Vad man efterlyser är om Kreditor har någon policy om hur man ska förhålla sig till olika e-handelssystem, om man ska vänta på att samfundet utvecklar en modul eller om man ska vara proaktiv och aktivt bidra till att det blir gjort i förhoppningen om att det drar till sig fler kunder.
Om det nu är så att ni har en policy eller om det bara är en random åsikt från nån random utvecklare som råkar svara på ett supportmail.

Passade också på att fråga utvecklaren om hur han bedömde efterfrågan på era tjänster från Magento-drivna
shoppar och fick följande "klargörande" svar:

Citat:
Hej Magnus, Den frågan kan jag tyvärr inte svara på då jag är mer inriktad på teknisk support och integration mot vårt system.
Men kanske Sebastian som har ett större ansvarsområde kan svara på den frågan?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 14:11 #12
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Hejsan Magnus

Är osäker på att jag förstår vad du menar om att prata direkt ur hjärtat. Vad jag menade var i alla fall angående din kommentar om skillnad på svar på forum och direkt till bolaget. Generellt är min ambition att det inte ska vara någon skillnad i svaren. De flesta bolag besvarar ju inte frågor och diskussioner på detta sätt som jag gör här, men jag själv hade önskat att mina leverantörer gjorde det så därmed tror jag på den devisen. Dock så vill jag givetvis att man inte ska uppleva någon skillnad på svaren på forumen och när man kontaktar oss direkt, hade man använt min email som jag ofta delar med mig av så kan jag lova att frågan hade hanterats lika allvarligt som här!

Vad gäller policyn för e-handelsmoduler. Kreditor ska definitivt vara proaktiva i moduler och vi håller på att tydliggör på vem detta ansvar ligger. Sedan är det alltid svårt för oss att avgöra vilka system vi ska utveckla för eftersom det finns så många som används i olika utsträckning. Därmed ska vi införa en omröstningsfunktion på Kreditors hemsida där man kan önska en särskild modul och när tillräckligt många önskat den så ska vi ta på oss att utveckla den. Jag har skickat vidare detta till de ansvariga så att vi kan göra det snarast möjligt. På så sätt ligger vi rätt i moduler. Hoppas ni tycker det verkar vara en bra lösning!

Mvh

Sebastian
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 14:23 #13
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Ja, det verkar vettigt för jag har också emailat Kreditor angående Magento.

Kan tillägga att jag vet att Joley har Kreditormodul för både Prestashop & Magento men att han inte vill dela sig av modulerna eftersom de driver presta works.se enligt den här tråden och det är ju förståligt. Han finns här på forumet också under samma namn.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 18:33 #14

Så är det tyvärr. Open source är inte alltid så öppen som man skulle vilja att den var. Man kan ju alltid hoppas på att kreditor köper loss åtminstone Magento-modulen för fri användning. Eller vi kanske ska vänta på att Kreditor ska hålla sin omröstning först?
Sebastian, med fritt ur hjärtat menar jag att olika personer på ditt företag svarar olika på samma fråga just därför att det inte finns nån policy eller beslut utan man säger sin personliga mening - fritt ur hjärtat alltså.
Du själv har gett tre delvis besked, dels att ni haft för mycket att göra, att ni vill ha in offerter på utveckling av dessa moduler, och nu sist att ni ska låta en webbomröstning avgöra OM ni ska utveckla dessa moduler eller inte. Detta ovanpå tidigare åsikter om att Magento inte är tillräcligt utvecklat.
Väntar med spänning på ett klargörande.
Oläst 2008-11-06, 18:41 #15
Medlem

Medlem

Du har rätt jag var inte särskilt konkret. Efter att ha hört mig för så förstår jag att behovet av Magento modul har vuxit så därmed vi ska ta fram en modul. Dock kan jag inte svara på omgående när vi kan få fram den, återigen är vi öppna för förslag från konsulter men kommer även jobba internt med det.

Vad gäller omröstningen så var det mer en fråga om att långsiktigt säkerställa att vi har de moduler som är populära det var alltså för att lösa policybeslutet och inte för att lösa den akuta frågan med Magento.

Återkommer när jag har besked om uppskattad leveranstid på en Magentomodul.

Mvh

Sebastian
Oläst 2008-11-06, 19:22 #16

Tack för svar!
Oläst 2008-11-06, 22:32 #17
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Väntar också på en fri modul till Magento då ingen annan varit villig att dela med sig av existerande.

Detta skulle bara gynna Kreditor.

Detsamma gäller Prestashop.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-07, 10:50 #18
Medlem

Medlem

Hejsan

Vi håller på att bygger en prestashop modul för tillfället. Vad gäller Magento undersöker vi några lösningar och kommer ha närmare besked i slutet på nästa veckan.

Trevlig helg

Sebastian
Oläst 2008-11-15, 08:56 #19
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Någon update på magentomodulen?
f-word är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-15, 09:16 #20
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Status på Prestashop modulen?

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017