Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Personlig hemsida - kritik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-08, 13:42 #11
eastids avatar
eastid eastid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem
eastids avatar

Någon som har några idéer om förbättringar eller övriga synpunkter? Jag är relativt nöjd med resultatet och ska snart börja lägga upp lite material, men det är lätt att stirra sig blind. Denna sida är också meningen att vara "mitt fönster" på nätet nu när jag börjat söka jobb, där jag ska samla relaterat material i min utbildning, så därför skulle det vara uppskattat med lite kommentarer.
eastid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-11, 10:47 #12
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Fin layout, dock en sak jag stör mig på. Sitter hos mina svärföräldrar som "endast" har 2mbit och det tog ett par sekunder att ladda all grafik.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-11, 22:17 #13
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Medlem

Gillar designen, men jag tycker inte att budskapet är tydligt nog. Du kanske inte har något särskilt du vill säga med sidan, men då finns det ju inte heller någon större poäng med att besöka den... Varför har du en portfolio? Sammanfatta på två tre ord och skriv längsmed kanten ovanpå. t. ex. "Hire me", "Frilansar gärna" etc. och länka till en sida som berättar med.

Vidare tycker jag zoom-in-effekten på bilderna var snygg, men du borde fundera på att t. ex. ta bort effekten att den zoomar ut (ist. försvinner bilden bara). Det blir nämligen lite tröttsamt om man vill kolla igenom alla bilder, att behöva vänta på animationen varje gång! Alternativt lägg till navigation inuti pop-upen så att man lätt kan gå vidare direkt. (nästa bild, föregående bild)

Caption behövs också till bilden som ligger nedanför, vice course. t. ex. "Webbdesign: Vice Course". Och kör samma visningssätt som på de andra, så det blir konsekvent.

Länkar känns helt taget "out of the blue". Du borde nog lägga till en liten förklaring någonstans. "Fler sidor jag gjort", t. ex.

Jag vet, jag vet. "Det är bara ett enkelt galleri". Men om ingen förstår vad som är poängen med galleriet, tja, då är väl sidan helt enkelt poänglös då.
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-15, 15:10 #14
eastids avatar
Medlem

Medlem
eastids avatar

Tack för svaren, jag hade missat att det postats i tråden.

Jag påbörjade en ny design igår och tog till mig lite av din kritik, Althalos.

En ny version ligger här http://www.port24.se/ny/

Menyn är inte fungerande, men det framgår nog på ett bättre sätt vad jag vill ha med min sida. Eftersom jag inte är egen företagare har jag svårt att skriva ut direkt att jag är ledig för vissa typer av jobb osv. Sidan är mer för mig att kunna hänvisa till ev. arbetsgivare eller övriga intresserade.
Kommer arbeta klart på sidan denna vecka och göra alla länkar funktionsdugliga.

Weazer: Tack, har försökt göra sidan snabbare.
Oläst 2009-04-18, 16:41 #15
Medlem

Medlem

Mycket, mycket bättre. Gillar dock inte kontaktformuläret.... dels är det inte särskilt snyggt, dels känns det som om man vill kunna skicka med ett litet meddelande också...

Det märks dock att du är en bra grafiker =)

En sak ligger kvar sedan förra inlägget också, nämligen min kritik till att det inte riktigt framgår vad sidan ger besökaren. Undra kontakta mig t. ex. skulle du kunna klargöra: "Kontakta mig - för frilans / etc / etc / etc"...
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-18, 20:05 #16
eastids avatar
Medlem

Medlem
eastids avatar

Citat:
Originally posted by Althalos@Apr 18 2009, 16:41
Mycket, mycket bättre. Gillar dock inte kontaktformuläret.... dels är det inte särskilt snyggt, dels känns det som om man vill kunna skicka med ett litet meddelande också...

Det märks dock att du är en bra grafiker =)

En sak ligger kvar sedan förra inlägget också, nämligen min kritik till att det inte riktigt framgår vad sidan ger besökaren. Undra kontakta mig t. ex. skulle du kunna klargöra: "Kontakta mig - för frilans / etc / etc / etc"...
Tack för att du åter igen tog dig tid. Får hålla med dig om kontaktformuläret, får ändra det.
Jag har en kort mening under "Just nu" (Vill du ha hjälp med en ny sida? Kontakta mig så hör jag av mig så fort som möjligt!) men det kanske inte är tillräckligt?
Oläst 2009-05-17, 16:02 #17
Hofos avatar
Hofo Hofo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2009
Hofo Hofo är inte uppkopplad
Nykomling
Hofos avatar

Reg.datum: May 2009
Gillar designen, stilren och funktionell.
Hittar just nu inte mycket negativt, kanske som Althalos säger att det inte riktigt framgår vad sidan ger besökaren.
Hofo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017