FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Testa att köra med exact eller frasmatchning i en ny annonsgrupp på de orden som de gnäller på. Har du många sökord kopplade till en och samma text ? I så fall skapa flera annonsgrupper med skräddarsydda texter. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ursäkta en dum fråga, men varför använder Google sig av "straff"...? Detta är givetvis intressant, men någon CTR på 2% har vi nog aldrig lyckats med och det känns som mycket hög CTR...?
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
har ibland drabbats av samma sak som du med höga krav på CPC trots ganska hög CTR. Den förklaring jag då fått är att annonsen måste vara mer relevant (trots hög CTR). När jag ändrat detta har det funkat med lägre bud.
Så mitt tips är att dela upp kampanjen i fler subkampanjer med mer riktade annonstexter. Du kan ju också kontakta google adwords direkt. Numera är de betydligt enklare att komma i kontakt med (du kan få en account manager till och med). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Verkar vara lite oklart här ang CTR. CTR kan vara mycket hög att få den runt 20% är bara bra och renderar inget straff. Men det kräver för att få ned CPC samt att hamna allra överst bland annonserna upptill är att som Finnmera (Jaffa och berneboy är inne på det också) säger att kampanjen är anpassade till sökorden. Inga breda alternativ, utan nischade annonser till landningssidor inom samma ämne.
Relevans är ett nyckelord inom AdWords. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Tydligen så är det så att Google inte tycker att våran sida är relevant i koppling med de sökord som vi har. Klipper lite ifrån adwords:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|