FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så går det när ett företag har de facto monopol
![]() Att SFs egen sajt dessutom suger är kanske också en effekt av detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Varför kan man inte från SF´s sida göra så att man publicerar reklam för andra filmer samt annonser via beställningssidan? Här är det väl inget som har snott annonser från någon annans sajt, förstår tyvärr inte ditt resonemang i detta fallet.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men man kan ändå dra paralleller till SFs fall eftersom det faktiskt handlar om att hämta information från en källa där ägarna inte vill att man skall kunna hämta info ifrån. SF vill ju faktiskt att man skall besöka deras sida för att ta reda på biotider eftersom dom vill förmedla sin reklam och information till användaren, precis som alla andra vill att filk skall använda deras siter. Vilken siteägare vill inte det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant att SF reagerar med att blocka sidan istället för att göra sin egen sida lättare. Om biotider drar mycket besökare måste ju dessa anse att den fungerar bättre än SFs? De flesta som driver siter som manar till köp vill dessutom MINSKA antal klick till köp. Att ha en sida som levererar köpklara kunder skulle jag personligen inte ha något emot.
Jag tycker det här är ett självmål från SF, det naturliga hade varit att bli sporrad av konkurrensen och kanske erbjuda ett samarbete. Att man inte kan kommentera filmen på SF känns passé, efter all debatt de senaste åren så skulle man ju anta att dessa företag skulle ligga långt fram när det gäller att erbjuda en kundanpassad produkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Klart att man inte vill ha djuplänkar. Alla som har reklam på sina sidor och tar betalt per visning går ju miste om en massa pengar. De andra missar en massa fin statistik.
Eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hade jag en stor sajt och någon gjorde likadant, skulle jag spontant göra likandant, om sf tycker att det är större vinst i att blocka än inte måste man ju respektera detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror att den som bestämt det där helt enkelt glömt bort att deras verksamhet går ut på att ta betalt för biobesök och ju fler som bokar biljetter och går på bio desto bättre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Med tanke på att de har monopol på biograf marknaden så har de ingeting att oroa sig över. Ju mer tal det är om nya filmer och ju mer buzz som skapas kring dem destu mer gynnar det SF. Har de inga marknadsföringsfolk som förstår detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Men om SF även skulle lägga reklam djupare in på siten så skulle ju det fungera.
Tycker att SF har gjort fel i detta ärende. Måste ju vara bra med en site som "direkt" länkar ens produkter |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|