Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tummen ner för Tradedoubler!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-29, 17:05 #11
TD Supports avatar
TD Support TD Support är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2004
Nykomling
TD Supports avatar

Citat:
Men visst får man nästan räkna med detta då det inte är Tradedoubler som felar, utan företagen ifråga. Som sagt, det är risken man får ta då man inte kör med fakturor direkt mot företagen ifråga.
Precis, eftersom TradeDoubler inte heller får betalt om inte programmet inkommer med betalningen ligger det i lika stort intresse hos oss att driva in betalningarna i tid.

Citat:
Det har du väl förvisso rätt i, men ijämförelse med andra affiliatenätverk så är det oftast/alltid Tradedoubler som strular mest. Förhoppningsvis hinner någon av de andra företagen betala i tid iaf (borträknat Surftown)
Vilka "andra affiliatenätverk" syftar du på? Vi på TradeDoubler följer svensk standard när det gäller betalningsrutiner och har vanligtvis en betalningstid på mellan 29-32 dagar, vilket vi anser vara bra då vår önskade betalningstid är 30 dagar.

Citat:
Däremot kan man ju tycka att de borde skärpa tonen mot sina annonsörer när det gäller betalningar eftersom just detta är en stor del av den negativa kritik som brukar höras kring Tradedoubler.
Vi har en betalningsprocess som ställer relativt höga krav på våra kunder.

Först görs en kreditkontroll på alla kunder innan de överhuvudtaget accepteras som program hos oss, dvs kontrollerar att de har god betalningsförmåga, är ett AB och inte har betalningsanmärkningar. Direkt när betalningstiden (30 dagar) går ut skickas en påminnelse. Samtidigt kontaktas företaget med information om att programmet stängs ner inom en vecka om betalning ej är inkommen. Efter en vecka skickas ärendet till inkasso. Samtidigt stängs programmet ner och annonsplatserna erhåller ett mail med information. Detta för att varken våra affiliates eller vi ska gå miste om en massa obetald trafik.

Citat:

För vissa av de utbetalningar jag väntar på gick förfallodatumet ut redan i juli förra året (2003). Företagen är inte markerade för att ha gått i konkurs då man tittar i listan med dyliga.
Marcuss, vilka företag syftar du på? Skicka gärna över detta samt ditt affiliate ID till [email protected] så vi kan titta närmre på detta.

Vi inväntar alltid konkurspapper innan vi sätter ett program i konkurs. Men så fort vi får information om att ett program inte betalar sina fakturor skickas ett mail ut till programmets affiliates där vi informerar om detta, eftersom vi precis som våra affiliates inte vill lägga ner tid eller energi på program som inte betalar.

Citat:

Tradedoublers nuvarande utbetalningsmodell är lite långsam och så har den varit sedan start. Men detta är en punkt som TD har tagit till sig.
Det stämmer att vi har tagit till oss er kritik och era önskemål och beta-testar för närvarande en ny lösning för förskottsbetalning i ett av våra 16 länder. Om testerna går som dom ska hoppas vi på en lansering av denna betalningslösning i Sverige redan till hösten, vilket kommer att innebära att ni som affiliates får er ersättning utbetald snabbare, eftersom ni då inte behöver vänta på att programmen betalar sina fakturor. Vi hoppas därför att denna funktion inom en snar framtid kommer att gynna våra affiliates.

Mvh Malin
TradeDoubler
Support
TD Support är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-02, 09:39 #12
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem

Jag är i stort sett nöjd med betalningsrutinerna i TD. Har också haft tur att inte drabbas av konkursföretag. Tycker de varningar om betalningsanmärkningar som skickas ut i förväg till oss som affiliates är bra.

Men, nu har jag en obetald faktura sedan 5 maj 2004 från WWF! Borde inte dessa kunna betala i tid? Två månader är inte acceptabelt. Något mail från TD om WWF har jag inte fått.
aikon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-02, 17:34 #13
TD Supports avatar
Nykomling

Nykomling
TD Supports avatar

Citat:
Men, nu har jag en obetald faktura sedan 5 maj 2004 från WWF! Borde inte dessa kunna betala i tid? Två månader är inte acceptabelt. Något mail från TD om WWF har jag inte fått.
Alla nya faddrar har upp till 30 dagar på sig att skicka in det skriftliga avtalet. Det innebär att vi inte säkert vet hur många avslut som genererats förrän efter 30 dagar. Den komplicerade avslutsprocessen fördröjer tyvärr betalningen, då vi avvaktar återrapportering från WWF innan vi skickar vår faktura. Det här är inget lyckat upplägg och vi kommer undvika det här problemet framöver genom att arbeta med deposition och enklare provisionsmodeller.

Mvh Malin
TradeDoubler
Support
Oläst 2004-07-02, 20:07 #14
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by TD Support@Jun 29 2004, 18:05
Citat:

För vissa av de utbetalningar jag väntar på gick förfallodatumet ut redan i juli förra året (2003). Företagen är inte markerade för att ha gått i konkurs då man tittar i listan med dyliga.
Marcuss, vilka företag syftar du på? Skicka gärna över detta samt ditt affiliate ID till [email protected] så vi kan titta närmre på detta.
Är ju ingen support som besvaras under juli månad.

En annan allvarlig del är också att inga intäkter syns för Inpoc-programmet trots att leads registreras. Fick vid kontakt svaret att ni tidigare haft problem. Problemet verkar kvarstå. Att ni går på semester, inte besvarar mail och lämnar ett sådant problem orört är ju anmärkningsvärt.

Någon annan som vet vad som gäller för det programmet?
Oläst 2004-07-05, 12:56 #15
TD Supports avatar
Nykomling

Nykomling
TD Supports avatar

Citat:
En annan allvarlig del är också att inga intäkter syns för Inpoc-programmet trots att leads registreras. Fick vid kontakt svaret att ni tidigare haft problem. Problemet verkar kvarstå. Att ni går på semester, inte besvarar mail och lämnar ett sådant problem orört är ju anmärkningsvärt.
Hej Marcuss,
Felet med Inpocs leadersättning är nu löst, och samtliga affiliates har fått ersättning för sina ickebetalda leads under perioden 29/5-21/6, då ingen ersättning registrerades. Detta har dock ersatts manuellt, och syns i din kontobalans längst ner när du är inloggad. (Alltså inte som leadersättning).

Mvh Malin
TradeDoubler
Support
Oläst 2004-07-05, 15:06 #16
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Vilka är WFF?
/H
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-05, 15:36 #17
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by myapp@Jul 5 2004, 15:06
Vilka är WFF?
/H
WFF låter som ett fotbollslag, men eftersom du frågar i den här tråden tror jag du tänker på WWF. Det står för World Wide Foundation, på svenska Världsnaturfonden.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-05, 15:46 #18
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by TD Support@Jul 5 2004, 12:56
Felet med Inpocs leadersättning är nu löst, och samtliga affiliates har fått ersättning för sina ickebetalda leads under perioden 29/5-21/6, då ingen ersättning registrerades. Detta har dock ersatts manuellt, och syns i din kontobalans längst ner när du är inloggad. (Alltså inte som leadersättning).

Mvh Malin
TradeDoubler
Support
Att Inpoc inte genererade några pengar gav mig huvudbry. Nu har jag fått både en förklaring och kompensation - tack så mycket.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-06, 21:05 #19
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av myapp
Vilka är WFF?
/H
WFF låter som ett fotbollslag, men eftersom du frågar i den här tråden tror jag du tänker på WWF. Det står för World Wide Foundation, på svenska Världsnaturfonden.
World Wildlife Foundation ska det väl vara.
aikon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-06, 21:25 #20
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aikon
Citat:
Originally posted by -Bengt@Jul 5 2004, 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av myapp
Vilka är WFF?
/H

World Wildlife Foundation ska det väl vara.
Ja, du har rätt, fel av mig (det gick väl lite för fort). Världsnaturfonden WWF kallar dom sig på svenska i alla fall. Nu vill dom tydligen bara kallas WWF och inget annat internationell nivå. Från början var det "World Wildlife Fund" som gällde (kollade just upp det).
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017