Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Utgivningsbevis

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-06, 15:03 #11
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hedblom
Nu har jag ringt till Radio- och TV-Verket rtvv.
Ungefär det här fick jag ut av samtalet:

Det avgörande enligt telefonisten var: Du behöver inte fråga om lov att publicera namn och bild med utgivningsbevis.
okej det kan ju faktiskt vara viktigt. Om någon nekar till jag fått lov att publicera kan det bli problem?

Du får lov att publicera namn och bild även utan utgivningsbevis. Inga problem. PuL gäller inte journalistisk verksamhet, och vidare har man lättat upp i regelverket kring PuL vilket innebär att "harmlösa personuppgifter" numera är tillåtet att publicera.

Citat:
Ursprungligen postat av hedblom
Avslutningsvis frågade jag vad som är bra avskiljt från övriga sidan och det kunde dom inte svara på.
- Skicka in ansökan för 2000:- vettja så kollar vi om det är OK då, sa hon. Tycker det låter lite väl. Hon ville inte kolla hur det såg ut nu.
Det står utmärka riktlinjer i deras material. Exempel som de nämner är att det ska vara olika domäner, avsevärt skiljande design och att länkar mellan ska öppnas i nya fönster. Det ska tydligt framgå att användaren går till en sida utan utgivningsbevis. Och givetvis får det inte stå att det finns en ansvarig utgivare!
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017