FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Skulle faktiskt vara intressant att se hur Facebook byggt upp deras serverpark, precis som Lunarstorm har gjort deras publik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hörde precis på radion att varje användare som har facebook värderas till ca 280 USD.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Omkring 400 000 svenskar har registrerat sig på Facebook. Därmed har de också skrivit över rättigheterna till sina bilder och uppgifter om sig själva till det amerikanska företaget då de godkänt ett 13-sidigt kontrakt, skriver Metro http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_17363662.asp Det är en väldig databank de bygger upp där de kan spara väldigt mycket information, frågan är var de kommer sätta gränsen när det gäller att tjäna pengar på den informationen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Obegripligt. Fast det beror kanske på att jag trots upprepade besök på Facebook aldrig fattat vad som är bättre med den än andra community-sajter...
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycke det var rätt intressant att läsa hur de använder APC å Memcache.
http://sizzo.org/wp/wp-content/uploads/200...nce_caching.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Känns lite knasigt att det fått en sådan hype i Sverige. Vi har ju ändå haft communityn hur länge som helst. Facebook gör det inte så jättemycket bättre, dock så är det ju just informationen de har. Man kan söka på vänner utan att känna till deras nicknames och man kan se vad de har gjort.
Jag hoppas för webbens skull, att någon gör en uppstickare innan det är för sent.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt den extremt pålitliga tjänsten leapfish så är facebook.com värderad till $50
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alex: Jag håller inte med. Facebook är en gigantisk utveckling mot de bleka kopior vi vant oss med. Facebook ser inte lika polerad ut som kanske Lunarstorm men i gengäld så kan du göra i princip vad som helst på Facebook då de har ett öppet API som låter dig skriva applikationer som vilken Facebook-medlem som helst kan använda.
Det har också bidragit till ett enormt utbud av applikationer, något som höjer värdet på Facebook eftersom användarna har investerat mer än att bara sminka sitt krypin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Kanske finns hopp om att få en schysst värdering snart då... Ha ha... med den värderingen skulle Studentis Group vara värt 1,7 miljarder kronor ... yay... Någon som är sugen på att köpa 1%, ni får den för det rabatterade priset 14 miljoner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||