FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har flera dåliga erfarenheter med DHL. När jag tänker efter kan jag inte komma på en enda gång det fungerat felfritt.
Värst var när beställde deras expresstjänst från Tyskland vilket skulle garantera leverans innan kl 15 nästa dag. När klockan passerat 16 och deras spårningsfunktion fortfarande sa att budet var på väg, ringde jag DHL och frågade vad som hände. Budet hade redan försökt leverare kl. 11 men misslyckades i.o.m. att mitt förnamn(!!!) inte stod i porten. Här kommer det lustiga: Jag beställde som företag. Jag skrev adress med antal trappor. Det stod ett företagsnamn som mottagare samt mitt för och efternamn. Allt var väldigt tydligt tryckt på paketet. Vi har en reception som vet vem både jag och företaget och därmed är det helt absurt att budet inte lyckades leverera. I porten finns det bara några logotyper från andra företag som sitter i samma hus, och där stod alltså budet och letar efter en skyllt med mitt förnamn. Dumhuvud rent ut sagt. DHL kunde inte skicka ett nytt bud den dagen eller dagen efter (en lördag) utan jag fick beställa ett annat bud (Taxi STHLM) från DHLs utlämningsställe till kontoret. Det budet nöjde sig inte med att lämna i receptionen utan klev in i mitt rum och lämnade över det personligen. Heja Taxi STHLM! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan väl förtälja resultatet i ärendet.
Posten har bråkat i flera veckor, det slutade med att dom ersatte 2850kr, något som enligt deras villkor gällde för tjänsten PallEtt, eller om man räknar om det, 150kr per kilo. Årets brakförlust. Att jag avslutat allt samarbete med posten what so ever kanske inte behöver tilläggas ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|