FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så less jag blir, fick en pall med prylar idag, 60% på pallen var totalt krossat, måste ha gjort en looping med fraktplanet eller nåt.
Hur kommer det sig att DHL inte lyckas med detta, totalt ofattbart. Är alltså en högtalare, krävs rätt ordentlig kraft för att orsaka dendär skadan. Blir så trött ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Inte bara jag som har en dålig dag alltså... Trist att höra. Blev inte många decibel i de där högtalarna...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dåligt packeterad? Ring posten, försäkringen täcker nog det där. :mellow:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör man en looping med fraktplanet och tappar andra pallar på min pall, så spelar det inte så stor roll hur man packar.
Dom skickar ut besiktningsman i veckan från posten, allt är redan reklamerat. Att jag får tillbaka prylar eller stålar vet jag redan, det jag retar mig på är att förklara för alla som skulle ha grejjer att dom får vänta en vecka till ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De kanske har kört över den med en truck? De lyckades de göra med en switch till oss för något år sedan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
De har haft sönder en väl paketerad grillpanna som vi skickat till kund. Hur man nu lyckas med de!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Minns engång när jag skulle skicka en 50-pack med CD-r skivor till en kund
Först var skivorna förpackade i en cakebox som var inlindad i 2 varv bubbelplast och sen lade jag i 2 nävar frigolitbitar så allt var fixerat i wellpappkarong som dessutom var anpassad till cakeboxar. Paketet gick iväg med posten men kom aldrig fram till kunden utan kom tillbaka ca 2 månader senare och paketet var helt manglat och skakade man paketet så regnade det "glitter" från ytskiktet på skivorna som mer eller mindre var pulveriserade. Orkade inte börja reklamera o hålla på utan tjänade mer på att gasa vidare istället. Hur paketet blev såpass misshandlat är fortfarande en gåta! Även om några postanställda fått för sig att spela fotboll med paketet så krävs det en hel del för att lyckas ha sönder 50 CD-r skivor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det "roliga" i det hela, om det nu är roligt, är att det är en person som haft en lika dålig dag som du; postenkillen som råkade tappa pallen med trucken från ett högt stallage. Orolig som han är för att få sin andra skriftliga varning så kollar han sig omkring, vänder runt pallen och lassar på den på lastbilen.
Man skriver "de" om posten, men egentligen är det en stackars sate som råkat vingla med trucken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Eller så råkade paketet ut för Postens årliga gaffeltrucksrace...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Blir bara mer o mer förvånad, idag var postens besiktningsgubbe på besök.
Först vägrade dom ta på sig de som bara var "lite" skadat, fick tillbringa 2 timmar till att demonstrera att en högtalare verkligen inte klarar av att tappa linjäriteten i talspolar m.m. för att de ska va obrukbara. När väl han godkänt de prylar jag uppenbart såg var trasiga ville han ha hela pallen, även fast allt i botten var 100% i bra skick utan några skråmor ens på kartongerna. Jäkla dårar, inte nog med att dom sinkade 60% av försändelsen, dom ville sinka 100% i utleveranser till kunderna, och på frågan om ersättning för dröjsmålet så va de inget som gick att diskutera, nä, marknadsvärde i ersättning och gratis frakt på nya pallen. Tror jag ska ta min cykel o koppla på en pulka o hämta dendär nya pallen själv... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|