FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Väldigt vad många det är som som har bott utomlands. Jag tycker att kvinnorna här har mycket snyggare kropp än i Sverige men att svenska tjejer har snyggare ansikten.
Haha |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har bott i Santa Barbara i ett år och i Los Angeles i två år. Nu bor jag i Stockholm, men brukar nu bo någon månad per år i Los Angeles.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Själv bor jag på Isle of Man utanför Storbritanniens västkust men reser mest hela tiden mellan ön och Österrike, Kanada och även en del till Sverige. Maten i UK är verkligen ingen höjdare men på Isle of Man finns ju åtminstone palmer och det väger ju upp en del.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag har bott i: Skövde, Hjo, Tibro, Skövde, Karlstad, Hjo, Vänersborg, Hjo, Karlstad
tanken är att landa i Spanien men jag verkar hela tiden hoppa på fel buss |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Född/uppvuxen i Skellefteå, bodde sen i Stockholm och flyttade till Norge 2004. Vi trivs väldigt bra. Trondheim är en fin och lagom stor stad, landskapet vackert och människorna trevliga. God mat också, och det hade jag verkligen inte väntat mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Norrland -> Liverpool -> Linköping -> Norrland igen
Borta bra med hemma bäst ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Själv bor strax söder om Chicago sedan 6 år tillbaka.
Går man igång på majsfält så är detta rena rama paradiset.....nä skämt åsido det är faktiskt riktigt bra här. Vädret är bra, långa varma somrar.... 30+ är normalt från Maj till September. Företagsklimatet är RIKTIGT bra i USA, enkelt att starta, enkelta att driva och låga skatter. Men visst saknar man gamla Svedala ibland, men det går det också eftersom jag åker hem 3 veckor på sommaren och 2 veckor över Jul. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag bor i Thailand sedan tre år. Trivs som Loket vid hjulet. Inga planer på att återvända till fosterlandet, men å andra sidan är landet bland annat fortfarande styrt av en junta, så inget är ju hundraprocentigt.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser att många verkar vara nöjda ändå med vart de bor. Fördelarna med Brasilien är ju maten, vädret och kulturen. Nackdelarna är säkerheten, att 1% av personerna har 99% av pengarna och att polisen är ju korrupt så det hjälper inte att ringa dem.
En annan fråga, vart skulle ni helst vela bo om ni fick betsämma och om ni bor utomlands nu är det bättre att bo där eller längtar ni tillbaka till något annat land / Sverige? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|