![]() |
Hejsan alla,
Tänkte bara starta en tråd om vart vi har bott och vad vi tycker om länderna. Själv föddes jag i Sverige, flyttade till USA, Florida och sedan tillbaka till Sverige igen. För 5 månader sedan flyttade jag till Brasilien, São Paulo så det är här jag bor nu. Jag gillar alla ställen men på olika sätt. Jag älskar vädret i Brasilien och Florida. Alla är väldigt trevliga men jag saknar maten och alla svenska traditioner. Så vart har ni bott? Blir intressant om vi WN'are har bott över hela världen. |
När jag föddes så bodde vi vid Telefonplan. Ungefär ett år.
Sedan flyttade vi in till södermalm till "Bofills Båge" precis efter att huset var klart. 2 år senare flyttade vi till Älvsjö och där bor jag nu. Alla dessa platser är i Stockholm. |
Citat:
Bott i Lund, Åre, Älmhult, Växjö |
Citat:
Jag bor numera i Ungern och måste tyvärr stanna kvar här en längre period (flera år). När jag är klar med mina studier i Ungern flyttar jag till Iran. Jag är säker på att jag aldrig kommer bosätta mig i Sverige igen, av flera anledningar! Jag saknar inte svenska maten, eftersom jag käkar på IKEA rätt ofta. Traditionerna har jag aldrig brytt mig om ändå, inget jag tänker på. |
Bott i Zimbabwe i två år, innan allt gick åt fanders. Det var iofs 13 år sedan, men det räknas väl ändå?
|
Uppväxt i norra Stockholm, och suttit fast där tills för något år sedan då jag flyttade till Sydney där jag bor idag. Kommer nog dock snart hem igen, men för ett kortare tag för att sedan förhoppningsvis fortsätta till USA.
|
född i stockholm, och har hunnit med ngt år i New York, Paris, 5 år i London, en tid i Berlin, och sen 3 år i på Mallorca spanien. ett år i Köpenhamn och nu tillbaka i stockholm sen två år tillbaka...
När man listar upp det så där så ser det ut som jag flytt från något, men det var mest för att det var kul :-) |
jag bor i skåne.. alla vet att det är ett eget land mellan sverige och danmark. Ingen vill veta av oss. :)
|
Oa, Oare! Vi är Örebroare!
|
Jag är uppväxt och har studerat i Sverige och nu bor jag på Irland och planerar på att stanna här alt. flytta till ett varmare ställe -- dock är det väldigt varmt på Irland såhär års.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson