FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Så är det självklart korkat om du väljer en helt annan domänadress! Vad jag brukar göra är att t.ex. använda www.Företag.se kan man ju använda www.Företag.com, www.DinSida.info eller någon annan ändelse. Skulle det inte vara möjligt kan man ju alltid använda www.Din-Sida.se osv. Förstår inte problemet...var lite kreativ och se möjligheter istället för att bara säga att det inte fungerar. Testa... funkar det inte för just din nisch eller marknad... testa något annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Annonsering är varumärkesbyggande och jag håller med om att det är bättre att lära besökaren en adress än flera. Kör ett erbjudande.
Den direkta effekten av tidningsannonser är generellt låg. Den långsiktiga indirekta effekten däremot kan vara bra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
En annan fördel med att annonsera stort i tidningar är när man öppnar brevlådan och hittar följande inbjudan.
Skall bli riktigt roligt faktiskt! // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
*mental notering* Måste annonsera på FHM.....
Vi annonserade hos Chili och Nöjesguiden för vår butik, använde kod där också, gav några extra sales visst men för oss har det visat sig vara klart bättre att köra webbannonser och banners... ska ev testa readioreklam till sommaren också.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kod i tidning fungerar ju jättebra, men hur kan man spåra hur många försäljningar radioreklamen genererar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Antingen som ovan med landingpages (kan ju ta dem med forwarding, eller ren reklamsida- gjorde många sånna i usa för filmbolag och det funkar rätt bra, men visst, det får ju vara relevant till ens företga och branding) eller så blir det med kod där också..
Men visst jag håller med om problemen, just därför jag inte bokat något kanske.. Min tanke är att jag skulel kunna köra ett erbjudande, kanske pusha en produkt extra hårt eller nått.. men mest skulle det nog vara för att öka kännetecknet på ens varumärke, inte nödvändigtvis för att sälja mer just under den kampanjen |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|