![]() |
Vet någon här vad det ger att annonsera i en vanlig tidning? Jag menar får man tillbaka pengarna på det eller är det helt bortkastat?
Jag driver en erotikbutik. Mvh Micke |
det fina med tidningsreklam är att du inte vet om det ger något.. du kan aldrig med 100% säkerhet veta att reklamen gav avkastning
men "alla andra" gör ju det så nån effekt måste det ju ha |
Citat:
"Ange KOD så får du med en gratis DVD i din beställning". På så sätt har jag koll på vart i tidningen samt i vilka tidningar det funkar. Jag har även kört ett par veckor i Expressens sportbilaga med samma koncept. Jag kan väl säga att de mer nichade tidningarna funkar bättre än dagstidningarna. // Mats |
Hej Mats!
Vet att helsidor inte brukar vara dom billigaste. Eftersom du körde med kod (smart!) lönade det sig med helsida i ditt fall? Jag har nämligen fastnat i tankegången att tidnings annonser aldrig lönar sig - bara branding (kan ju ha fel :)) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så här gör du : 1. Skaffa en separat domänadress för detta ändamål... (den skall vara relevant och enkel att komma ihåg för läsarna - så att de inte glömmer av den innan de kommer till datorn ;) ) 2. Använd ett tracking program. Jag använder t.ex Adtrackz då skapar jag bara en unik trackinglänk på några sekunder för den tidning jag vill annonsera i. 3. Du vidarebefodrar alla som kommer till din nya "offline" adress till trackinglänken. 4. Med detta trackingprogram kan du även lägga in små koder på t.ex. sidan där de blir nya medlemmar och på "tack sidan" efter en betalning. På så sätt så får du inte bara fram hur många klick din annonskampanj gav utan även också hur väl inriktad trafiken var ifrån denna källa. Du får nu enkelt reda på antalet nya gratis medlemmar eller antalet nya försäljningar kampanjen gav(eller vad nu vill mäta för just din affärrsmodell). Om den gav en vinst = öka din annonsering i denna tidning/media etc... 5. Detta förutsätter att du bara testar en offline källa per domänadress. Med denna teknik kan du ganska enkelt få fram vilka tidningar mm som är effektivast för just din verksamhet. Testa själv så får du se... |
Citat:
Bästa sättet att spåra en tidningsannons är att ha en rabattkod som Mats som löses in i webbutiken eller att man kan klippa ut annonsen och ta med till butiken (om det är en fysisk butik) och få rabatt. På så vis vet man om det ger något eller inte. Man skall alltid ha ett erbjudande i kombination med detta, annars är det givetvis ingen idé. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson