FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag jobbade på Bite vi ringde "för" tele2... vi fick 500 kr i provision om vi tippsade någon att börja jobba där. Ett företag som måste ge pengar till de anställda för att de överhuvudtaget ska tippsa sina vänner att jobba där... Helt sjukt.. Åter till tele samtalen. Är det bara jag som blir uppringd några gånger i veckan av telenor (som även dem vill att jag ska byta mobil operatör)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
De söker folk hela tiden, och jag har aldrig märkt av att någon slutat/fått kicken eller dylikt. Bara att folk väljer att jobba vissa tider när de känner för det.
På kontoret i Göteborg anställer de ungefär 10personer i veckan som man ser sitta på "FRONT" i några veckor för att bli varma i kläderna. (Front är de som håller på med kalsonger som ni säkerligen blivit uppringa av tidigare) Tipsar man en kompis här så får man 100kr och en biobiljett. Kompisen som tipsade mig har dessvärre inte fått det. Glömska? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är inte bara Tele2 och Telenor som sysslar med "telefonterror".
Hade för en tid sedan allas vårt kära Telia i luren 2-3 ggr i månaden där dom ville erbjuda mig en tjänst som jag redan använde och hade använt sedan drygt ett år tillbaka. Sen så finns det ju värre saker än telefonförsäljare att råka ut för, t.ex. en fax som ringde upp mitt hemnummer med ojämna mellanrum alltid mellan kl. 02-03 på morgonen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förut blev jag arg, nu när jag börjat driva med dem genom att ställa så besvärliga motfrågor som möjligt så ser jag nästan fram emot samtalen. Men ibland hör jag verkligen hur olyckliga en del säljare låter som stammar fram sina meningar och då brukar jag av barmhärtighet snabbt tacka Nej. Ingen idé att sparka på dem som redan ligger ner, det är de envisa proffsäljarna jag vill åt...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
autosvar, Hoppas jag får ringa till dig nån dag.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För ca en vecka sedan ringde en försäljare upp mig från tele2 (eller rättare sagt något telemarketingbolag) och presenterade ett enastående erbjudande. Bland annat, vilket var det som fick mig att nappa på erbjudandet var att Tele2 enligt försäljaren köpt in sig på telias nät, då många av mina vänner som använder telia har bra mottagning tyckte jag det lät bra, tele2s priser och telias mottagning.
Jag tyckte dock detta lät en aning underligt och frågade "Så jag kommer alltså ha minst lika bra mottagning som mina vänner med telia alltid?".. Ja, så var det enligt försäljaren. Detta efter att jag tackat nej till att få med en telefon med abonnemaget med hänvisningen att jag inte behöver några avancerade tjänster på telefonen, det enda jag gör är att prata och skicka sms. Jag säger även att jag är intresserad av detta abonnemang som privatperson för att slippa krångla med skatterna. Därefter gör vi ett röstavtal som bandades. Under röstavtalet kommer det fram några småavgifter som inte alls nämnts tidigare, bland annat en deporteringsavgift vilket jag ändå accepterar. När röstavtalet är avklarat och bandmaskinen är avstängd nämner säljaren att priserna hon nämt tidigare är exklusive moms vilket alltså inte alls är vad jag önskade med tanke på att jag kommer använda abonnemanget privat. Försäljaren förklarar att hon ringer runt till företag och därför säger priserna exklusive moms medans jag hetsigt vrålar att jag ju sade hela tiden att jag ska använda abonnemanget som privatperson! Jag lägger på. Nu har jag även fått reda på att det som försäljaren förklarade som att tele2 köpt in sig på telias nät egentligen handlar om att både telia och tele2 använder samma nätverk för 3G-trafik, vilket jag aldrig använt. Nåväl... Några dagar senare dyker det upp ett papper där telemarketingföretaget vill att jag ska skriva under för att acceptera att våran muntliga överenskommelse stämmer. Eftersom jag inte tycker att den gör det skiter jag i pappret och tänker inte mer på det. Men nu en tid senare dyker det upp "SIM inaktivt" i telefonen och den går inte att använda. Jag börjar känna mig frustrerad och har ingen aning om vilka samtal jag missar, har ingen fast telefon. Ska ringa företaget imorgon och fråga vad dom sysslar med. Har företaget rätt att göra såhär trots att jag inte skrivit på den skriftliga godkännelsen och trots att försäljaren mer eller mindre ljugit för mig när samtalet inte bandades? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Antar att du arbetat på företaget i fråga en månad eller något sådant? Visserligen har villkoren förhoppningsvis blivit bättre nu. På min tid var det inte många som kom över 5-6000 i månaden i alla fall. Detta varierade också beroende på vilken produkt man sålde... Rätt bisarrt att en del satt och tjänade 200-300 i timmen medan en del drog in 50 kr/timmen bara för att de satt på olika projekt... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|