WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Försäljare - tele2 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20137)

Danski 2007-03-22 10:14

Vill mest höra mig för om jag är ensam om detta fenomen. Jag har av någon anledning inte så mycket försäljare som ringer upp längre och det stör mig därför inte ens men! Gäller företaget då...

Tele2 ringer, tele2 ringer igen, tele2 ringer igen och igen och igen och igen...

Har haft drygt tio olika försäljare ringande från Tele2 de senaste par månaderna och som nästan alla läser upp exakt samma repliker. Har de ingen kontroll över vilka företag de ringt till redan? Outsourcar de till en massa olika telemarkare som ringer upp samma listor? Har de satt mig som testperson för alla nyanställda?

Någon annan som "terroriseras" av Tele2-mobilabonnemang?

b_andersson 2007-03-22 10:17

Citat:

Originally posted by Danski@Mar 22 2007, 10:14

Någon annan som terroriseras av Tele2-mobilabonnemang?

Minst sagt, dom har under ett halvårstid ringt mig på jobb-mobilen ett par gånger i månaden, ibland flera gånger / vecka. Väldigt störande.

Har vänligt med bestämt förklarat att jag inte är intresserad och att jag är låst till en annan operatör en längre tid, men likt förbannat så ringer dom igen, dom verkar ha noll koll!

//Björn

jonny 2007-03-22 11:03

Telefonisäljare och svenska dagbladet ringer mig titt som tätt. Inte fullt så där ofta, men ändå...

BorisB 2007-03-22 11:52

Igår ringde det en såndär trevlig kille från de, erbjödmig ett abonemang.
Han tyckte att jag skulle avsluta mitt nuvarande abonemang som det är ett år kvar på. För det skulle de bjuda mig två månader av deras abonemang.

Det betyder att jag betalar 600*12 = 7200:-
De bjuder mig på 1000:- av det. För att jag ska betala 575:- istället för nuvarande 600:-

Då förklarade jag till honom att man måste vara en idiot för att betala 6200:- för att få ringa 30:- billigare i månaden för.

Han ville dock inte riktigt hålla med men fattade att jag inte ville prata mer med honom.

Jag gick ut med hunden, går ca 200-300m och så ringer samma kille igen presenterar sig med samma namn och har samma inövade öppningsreplik.
Jag talar om att han ringde mig för 4 minuter sen.
- Nej! Det är omöjligt, det kan inte ha vart jag! säger han.

Då underade jag om de har någon koll på vilka de ringer till och la på!

Danski 2007-03-22 12:06

Skönt att se att det inte bara mitt nummer som hamnat i en loop =)

BorisB, gäller det där också Tele2? I så fall bör ju någon slå Tele2 en signal och ifrågasätta hur de arbetar av sina listor, knappast bra reklam för Tele2 att irritera folk genom ständiga upprepningar och knappast lönande.

Att Tele2 står för en dryg tredjedel av försäljarna som ringer min jobbmobil vore det ju inte fel heller att informera om att de kanske bör se över sina rutiner.

Sneaky 2007-03-23 18:45

Citat:

Originally posted by Danski@Mar 22 2007, 13:06
Skönt att se att det inte bara mitt nummer som hamnat i en loop =)
Jag tycker inte det är så skönt.. ;)

Det var visserligen ett tag sen de ringde sist men då hade de ringt fem ggr på en vecka, privat som företag, mobil som hem...

Då vart jag riktigt sur och skällde ut dem. Kanske det hjälpte.

Patrik_sk 2007-03-23 21:58

Jag jobbar själv som telefonförsäljare och på vårt jobb så har vi en dialer som vi alla säljare ansluter oss till. Vi sitter vid varsin dator med ett webui med små adminrättigheter över dialern.

Nästa gång någon ringer som ni inte vill/orkar prata med. Be de lägga er i "Bortfall" då dessa nummer raderas permanent. Eller annars säg bara att ni är NIX-kunder.

Om det är så trådskaparen säger att telefonförsäljaren ringde efter 5min, så måste ringaren lagt in "en manuell callback på 5min".

De flesta telemarketers använder samma program osv. Och jag kan garantera dig att det inte är något strul hos dem. Utan bara ren jävlighet. Antingen utav själva säljaren eller utav "coacherna".

Skulle de upprepas att du blir uppringd efter du bett om att bli bortfall så skulle jag omedelbart kräva att prata med en chef till ringaren då de dom gjort då är olagligt.

/Tack for ordet

Adam 2007-03-23 22:12

Citat:

Originally posted by Patrik_sk@Mar 23 2007, 22:58
Eller annars säg bara att ni är NIX-kunder.
Tyvärr fungerar inte detta för företagare.

JacobTallberg 2007-03-23 22:40

Jag har själv erfarenhet av att jobba som telefonförsäljare för Tele2 våren 06, fast självklart på ett annat företag, så att de har någon annan att skylla på. Lite mer än en månad stog jag ut. Arbetsklimatet är bland det värsta man kan tänka sig, ingen vill vara där, varken telefonisterna eller de så kallade "coacherna". Alla blir sparkade på ovanifrån och det är inte många som stannar där i mer än några månader.

Allt går ut på att sälja, och sälja. Ingen bryr sig det minsta om kunderna, säljer du inte åker du ut, två veckors uppsägningstid hade vi. Tele2 skiter fullständigt i situationen för den delen också. Flera olika möten var inplanerade med ansvariga från tele2 för information osv, under den korta tiden jag var där lyckades de alltid avboka möterna samma dag de skulle va, de blev aldrig av.

Kanske det inte är så konstigt egentligen. De vet precis hur mycket det kostar att hyra in telefonpersonal och de vet precis hur mycket som säljs och vad de har för inkomster på det. Sålänge de går med plus så bryr dom sig inte. Går försäljningen dåligt däremot, då är det en annan femma.

Tyvärr är det ju så att det är svårt för ungdomar att få jobb, och det är därför man hamnar på sådarna jobb. Jag fick nog och läser nu till Elektroingenjör, något jag inte har ångrat en sekund.

Patrik_sk 2007-03-24 19:10

Kan inte annat än med att hålla med dig Jacob.
Dock håller jag inte riktigt med om att det "ingen vill vara där, inte ens coacherna"..
Vi är ett gött sammansvetsat gäng som har kul ihop. Vi har även fester lite då och då.
Det finns även massvis som har jobbat där sen starten.

Och ni som behöver jobb men inte lyckats hitta det än, kan jag verkligen tipsa om "ProVoice". Det finns i både Göteborg och Uppsala. De söker folk hela tiden.
Grundlönen är på 50kr och plus provision. Det är inte svårt att komma upp i ~15000 i månaden.

Men nu var det ju inte det tråden handla om. Så jag får ursäkta mig i detta offtopicande.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson