FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag tagit bort att det står Köpes, Säljes etc. i radannonsen på respektive sidor, bara på startsidan (Där definition saknas). I samband med det tog jag bort "Annonsörtyp" och "Annonstyp" från "Info" i annonserna. Kategori är ändå mer relevant. Eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
En fundering till.
Jag gillar stor sökruta, men jag _tror_ att den är för "gömd" för ovana surfare - att de inte förstår att det faktiskt är en sökruta som är där. Men jag kan ha fel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Genom att trycka på annonsbilden förstoras bilden och hela sidan "försvinner" i bakgrunden. Fint.
Dock uppstår lite problem. -Bilden hamnar bakom banern. -Ej självklart hur bilden ska stängas ner. -Efter att ett antal gånger tryckt upp bilder och stängt dem så återgår inte sidan till utgångsläget utan jag måste "manuellt" ladda om sidan för att åter kunna trycka på annonserna / surfa runt på sidan. Även ifall sökrutan är stor så går aldrig mina ögon så högt på skärmen och till höger. Det innebär att jag missar sökrutan när jag scannar igenom sidan. Kanske lägga in en default text, typ "Sök här" i rutan. Det bör gå att ändra sida både längst upp på sidan och längst ner. Vet ej var du vill att man ska titta som besökare, men mitt fokus ligger nästan enbart på båt-annonserna, missar därav bl.a. sökrutan och lägger inte jätte stor tyngd på namnet. Kom bara ihåg vad besökarna ska göra, sälja eller köpa båt så blir det antagligen kanon. Att försöka uppfinna hemsidan inför varje ny hemsida är ju inte nödvändigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Va bra då har jag lyckats, tanken är nämligen att fokus ska gå på annonserna
![]() Observera att jag gjort så markören automatiskt hamnar i sökfältet när man kommer in på sidan. Jag kanske ska överväga att ha en standard-text också. Jag vill dock inte bara att sidan ska va snygg rent allmänt, den ska locka folk att lägga in sin annons också. Gör den det? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|