WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   svenskabatmarknaden.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19829)

Pettolajnen 2007-03-07 22:18

Nu är sajten förbättrad och ny design sen senaste feedbacken. Vad tycks? Hemsidan ska ge ett intryck som får folk att vilja annonsera på den.

EDIT: Vill dessutom ha tips på dels HUR jag kan marknadsföra denna typ av hemsida och VAD man kan skriva i banners, behöver slagkraftiga ord!

krille83 2007-03-07 23:01

ser bra ut. Men sökrutan är lite "krokig". Sökknappen är typ 1px högre upp än resten och footern (om det nu är en sådan) hamnar mitt bland annonserna.

Kör firefox 1.0

Seattlegrunge 2007-03-07 23:11

Väldigt enkel sida och layout.... schysst!
Samma problem som Krille beskriver ovan för FF 1.0 uppstår i FF 2.x också.

MattiasA 2007-03-07 23:13

jag tycker fonten till i sökrutan var lite för stor, dessutom så känns sidan "tom" med ett stort tomrum på högersidan, om man som jag använder ganska hög upplösning

Pettolajnen 2007-03-07 23:36

Jag ska kolla upp detdär med Mozilla.

Jag har själv hög upplösning, och ja, det är ett stort tomrum till höger. Men det känns som att det är bättre att det är ett stort tomrum för oss med hög upplösning än att det blir en horisontell scroller och halva hemsidan inte syns för dem som har mindre upplösning. Vad tycker du?

Seattlegrunge 2007-03-07 23:48

Ja, du ska alltid undvika den horisontella scrollen, så du tänker helt rätt!
Men för att eliminera, eller iaf minska, detta problem med tomrummet så borde du centrera sidan. Tror hela layouten skulle se ännu vassare ut då.

Antar att du ska ha annonser/banners till höger om din main-content (det vita utrymmet) och därför är headern bredare än resten av sidan. Mitt tips är att du gör navigationen och footern lika bred som headern eftersom det ser lite lustigt ut med bara headern så bred. (EDIT: Eller footern bör nog vara som den är, men navigationen bör vara lika bred som headern, som det ser ut nu är det inte jämvikt i sidan).

Ska du inte ha annonser/banners till höger i den smala kolumnen så tycker jag du ska göra headern lika bred som det övriga, dvs navigation, main och footer.

Jokerr 2007-03-08 00:52

Den var snygg. Men jag vet inte om den gråa bakgrunden är så bra. För övrigt fyller den helt klart sitt syfte.

Pettolajnen 2007-03-08 01:05

Jag har haft väldiga besvär med bakgrunden. Jag diggar gråskalan skarpt, men den ser lite för mörk grå ut nu, men om jag gör den ljusare så går den nästan ihop med main-content. Jag vill ha en enfärgad bakgrund för att ge en enkel och fräsch image.

Seattlegrunge: Jag vet inte riktigt om jag förstog vad du mena. Varför menyn inte är lika bred som top-header är för att menyn ser väldigt tom och meningslös ut då och då kan man dessutom få bannersen ett snäpp högre upp på sidan vilket höjer värdet på platsen också. Det får kanske också besökarnas ögon att titta dit om det är lite obalans, ungefär som att bryta 180 graders-regeln i filmer för att uppmärksamma tittaren om att t ex. Arnolds brillor i Terminator är Ray-Ban (Sånt jag lärde mig på filmkunskapen under skoltiden).

Dedär vet jag iof inte själv om det överväger att hemsidans helhet är snygg, kom på detdär sista medans jag skrev här. Självklart ska hemsidan som helhet ge ett snyggt intryck, det är första prioritet.

Centrera säger du...hmmmm...hmmmmm...är lite skeptisk...ska fundera på saken

Pettolajnen 2007-03-08 01:11

Nu gjorde jag bakgrunden lite mer beighe (stavning?) och jag tycker det blev en stor förbättring! Sidan blev aningen varmare och känslan lite lyxigare, nån som håller med?

EDIT: Herregud!! På vår andra dator var färgen helt "knallgul" och den gråa färgen såg ut och vara en gråröd nyans. Fyfan vad jobbigt. Det som ser så bra ut på min laptop som jag bygger den på.

princip 2007-03-08 17:50

Jag tycker det är en schysst sida. Snyggt jobbat..

Mina funderingar: dels om köpes/säljes - nu skriver du "Säljes" på varje annons i hela lista. Varför inte skriva "Säljes" högst upp på sidan och bara skriva priset i listan?

På presentationssidan står det "Info" överst, och sedan annonsörtyp, annonstyp, kategori - först därefter modell, årsmodell, skick som väl egentligen är det viktiga?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson