FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Återkom gärna med vad SoftIT säger om att snacka skit om konkurrenter.
Tänkte även uppdatera med dagens nertid på SoftIT. 10:06:50 - 10:11:11 (4m 21s) 18:44:43 - 18:59:50 (15m 7s) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för varningen Fabian.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Nu ligger inte bara vår sajt nere, utan hela webhotellet.
Fint att dom gör det idag när vi köpt större annonser i GP och dagen redan innan klockan 12 såg ut att bli en av de bättre denna månaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Ja verkligen, har bara haft så sjukt mycket problem när jag försökt flytta sajten eftersom Softit kör på en mysql-kompatibel-databas som heter Advatage Database Server, och dom kör en såpass gammal version att exporteringsverktygen från advantage inte fungerar.
Dessutom måste jag skriva om hela sajten för att fungera med en vanlig mysql-databas (lite mer jobb än vad jag räknat med när jag köpte den), men det känns ju som om det är dags att prioritera detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Advatage Database Server verkar inte vara gratis, annars skulle det bara varit kört på egen server och installerat det.
Finns det inte tvärtom då? Alltså något mysql tools som kan importera till mysql direkt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan inte hitta SoftIT:s allmänna avtal.
Kan någon annan hitta det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fabian... Kan inte annat än "bekräfta" det du säger....
Har varit med om samma sak men för ett par år sedan... och läget verkar inte ha förbättrats..... Sidan gick ner titt som tätt och det var även strul med mailen.... Vi var på den tiden ÅF och lyckades placera en kund med en Mycket affärskritisk hemsida hos softit... Vilket innebar mycket förlorad support-tid eftersom det tog sällan många minuter efter det att sidan gick ner till att kunden ringde och undrade vad som pågår! Som sagt det blev inga fler kunder från oss till Softit och ibland satt man och funderade om dom ens visste vad dom pratade om på det där stället! Vid något tillfälle så skulle det tydligen varit fel på MIN router eftersom det fungerade hos dom?!?!? DOH! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Brukar också få som svar att det är min utrustning eller uppkoppling som det måste vara fel på. Ingvor som jag brukar prata med där verkar inte ha alla indianer i kanoten direkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Nu har det hänt igen och denna gången är det EXTREMT alvarligt.
Vi har en skarp sajt hos softit som omsätter en hel del pengar och vi har hundratals betalande kunder. Måndagar är vår absolut bästa dag och måndagar vid löning är utan tvekan den bästa dagen vi har. I fredags ändrade jag DNS-servrar från SoftIT´s egna till Bineros fick ju softit automatiskt ett mail som säger att dom skall ta bort DNS-inställningarna från sin server. Detta löser dom så smidigt genom att ta bort vårt konto från sin webbhosting. Nu står vi med betald reklam i tidningar på den bästa dagen på månaden med ett webhotell som inte kan skilja på DNS-records och webhotellskonto. När en av våra anställda ringer upp webhotellet förklarar Ingvor att dom inte kan hosta en sajt om dom inte också hostar domänen. Jag blir förbannad och ringer upp deras VD Micael Wäxby (är i Indien så därför har jag inte ringt det första samtalet) och förklarar, han verkar inte riktigt förstå men han säger att han skall "titta på det". Jag förklarade mycket noga att det är extremt viktigt att sajten kommer upp och att allat dom behöver göra är att lägga till sajten i sina konfig-filer, altså INTE hosta någon DNS eller göra om något. Till slut får dom in sajten i configfilerna och den kommer upp. Dom skyller detta på att vi inte skulle ha meddelat dem något utan bara "helt plötsligt" bytt namnservrar, då tog dom för givet att vi inte ville ha kvar webhotellskontot TROTS att domänen fortfarande pekar på deras IP. FY F*N VILKA IDIOTER |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|