Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tummen ner för SoftIT

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-05, 00:44 #41
mickemicke mickemicke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 2
mickemicke mickemicke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 2
Hej Fabian!

Jag har följt din tråd med spänning i ett år.
Visst har SoftIT haft problem med avgrävda kablar, utbyte av elnät i fastigheten som har orsakat avbrott under året som gått.

Lite kul läsning angående Advantage Database Server, där du framställer oss att inte ha koll på den produkten. Vi är distributörer för Advantage Database Server i skandinavien sedan 2001...

Ang. avbrottet pga. DNS ändringen...
Du meddelade oss tidigare att du ska flytta till ett annat hotell. Jag måste säga att jag inte klandrar vår personal att tro att du hade flyttat när det dök upp DNS ändringar från nic.se.

Jag läser här att du ska flytta på fredag, kanske meddelar du oss då?

Jag kan förstå om en kund är upprörd när en tjänst man betalar för inte fungerar och det kan jag bara be om ursäkt för.

Om man är missnöjd ska man framföra det, man kan vara arg och det är ok, MEN att uppföra sig rent ut sagt illa utan att ge några exempel, ger oftast motsatt effekt.

Den effekten har tyvärr drabbat dig...

Med vänlig hälsning
SoftIT AB

Micael Wäxby
mickemicke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-05, 08:24 #42
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by mickemicke@Mar 5 2008, 01:44
Om man är missnöjd ska man framföra det, man kan vara arg och det är ok, MEN att uppföra sig rent ut sagt illa utan att ge några exempel, ger oftast motsatt effekt.
Den effekten har tyvärr drabbat dig...
Med vänlig hälsning
SoftIT AB
Micael Wäxby
Hur har det drabbat kunden? Det där låter som att ni avsiktligt stängt ner kundens konto för att kunden varit otrevlig...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-05, 08:30 #43
mickemicke mickemicke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 2
mickemicke mickemicke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 2
Hej!
Nej, vi har inte avsiktligt stängt ned kundens konto.
Att kontot stängdes ned var en ren kommunikationsbrist.

Vad jag menar med motsatt effekt är, att ett dåligt beteende inte gynnar en problemlösning där 2 parter ska samarbeta.

Mvh Micael
mickemicke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-05, 09:41 #44
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag vet inte hur din logig fungerar ang detta med nic-se, men eftersom man är tvungen att kontakta er för att göra ändringar i DNSen så ville jag byta DNS-servar omgående så att jag själv kunde kontrollera när flytten skulle ske utan att behöva maila er och vänta på svar.

Mailet ni fick från NIC-se sa att ni skulle ta bort DNS-pekningen ur era DNSer, ni borde innan ni stängde av webhotellskontot kontrollerat vart den nya DNSen pekade, den pekade ju fortfarande mot era servrar, detta BORDE rimligtvis vara ett tecken på att vi avser att ha sajten kvar hos er, iallafall för stunden.

Jag anser inte att jag uppfört mig illa utan att ha några exempel. Däremot anser jag att ni agerat mycket illa och tjänsten ni har sålt har på tok för många gånger visat sig inte hålla måttet.

För övrigt flyttade vi igår, äntligen är vi fria!

Förslagsvis avaktar ni med att avsluta eventuella tjänster vi har på era servrar till ni får en uppsägning från oss.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-05, 09:45 #45
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Originally posted by fabian@Mar 5 2008, 10:41
För övrigt flyttade vi igår, äntligen är vi fria
Då vet hur jag kände mig efter att ha flytt Proinet. Känslan av frihet smakar alltid lika gott. Mmm...
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017