FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Först och främst behöver du inte nia mig, det går bra att säga du.
Och jag försvarar inte tillvägagångssättet, utan ger dels kritiserar dumsnålhet som ofta är orsak till att dessa problem uppstår och dels ger jag förklaring till att upparbetade domäner ofta används till detta. Men att tro att Google av alla har intresse i att kannibalisera på sig själva tror jag är tok. Om det är någon i detta forum som köpt domänen är väl inte relevant i sammanhanget, utan snarare sakfrågan. Nudomain visar vanligtvis inga kunduppgifter så det är ganska svårt att kontrollera ägare. Jag kanske uppfattas som kritisk, men jag menar bara att situationen är egenförvållad av din kund sannolikt för att han (ev. du) tyckt att nu-domänen är för kostsam och onödig att ha kvar. Ett ganska vanligt fel som blir surt i efterhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om sidan inte innehåller något annat än annonser så kommer sidan att falla i rankningen efter ett tag och din kunds sida kommer att hamna långt före, förhoppningsvis
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Att jämföra Googles och Microsofts sökmotorer känns ju inte speciellt seriöst..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
ric - delvis sant, om den nya ägaren är kunnig att läsa inlänkar och korslänkar dessa kan rankingen stanna eller sänkningen försenas. Men iofs så innehåller ju sidan annat än bara annonser så visst du har rätt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
*** Får jag kalla dig apa utan att du tar illa vid!? :-) Det var i samråd med dom, både jag och dom tyckte att vi slutar i att betala för .nudommänen. Den har varit i deras ägor men inte varit aktiv på flera år. OK, det är en grupp som spelar och sjunger. Dom fick ny sångare i bandet i sommras och söker man på den nya sångarens namn kommer man till denna sida helt bestående av annonser och annat irrrellevant som inte alls har med gruppen eller verksamheten att göra. Det är det jag menar, sökresultatet representeras inte av materialet som finns på hemsidan. Om Google inte engagerar sig mer i bättre sökresultat kommer Googles varumärke också att trubbas av. Lite varje gång, sakta men säkert. Därför undrar jag vad Google vinner på att katalogisera hemsidor och domäner vars innehåll inte finns representerat på hemsidan!! Det borde vara en enkel match för Google att fixa relevant sökresultat. *** Sen är det fullt möjligt att jag och min kund tabbat oss. Det får stå för oss. Men det är en annan diskussion. Vad är seek.se för något!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Heja Seek.se!!
Söker jag på namnet på sångaren finns inte domänen som jag pratar om ovan med i sökresultatet. Alltså, i detta läget är alltså seek.se bättre än Google. (Ger mer relevant sökresultat) Det är intressant! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Ja för min del får du kalla mig precis vad du vill om det känns bättre för dig, men om du tror att öknamn skulla trigga mig till något så får du tänka om. Får jag kalla dig okunnig ?
Du tycker att det är två olika saker, men det du skriver visar ju bara att din kund förlitat sig på din kunskap och tagit beslutet därefter dvs du är indirekt orsak till problemet och börjar även ditt första inlägg med "var kan jag anmäla-jargong". Om domänen varit inaktiv - var sjutton ligger problemet menar du ?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Texten som visas på Google , som är katalogiserad från en sida på domänen, finns inte när man klickar på länken. På sidan finns enbart annonser. *** Tänk dig själv! Du söker efter nåt och du kommer bara till hemsidor med massa annonser hela tiden, som inte alls har den information du får intrycket av från sökresultatet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Google är väl den aktör som uppdaterar indexerade sidor oftast av de större motorerna på internet, annat är det med bla MSN för att inte tala om DMOZ. (Jag har flera sidor indexerade i DMOZ som fortfarande har samma taxt som ändrades för 2 år sedan.) Google uppdaterar iaf var 1-2 månad. Om sidan legat inaktiv...jag fattar inte...är det då du som anmält adressen till ett gäng sökmotorer..eller hur har den inaktiva sidan fått relevansen ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|