FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag orkar inte tjafsa mer med dig. Du ville he en länk att anmäla sidan till Google
Jag känner bara till att du kan anmäla ang. överträdelser i Adwords/Adsense, men det kanske hjälper dig att komma närmare det du söker: Här har du ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan om du vill! Tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
Hehe ingen orsak, frågan är väl VEM du ska anmäla ?
Domänens nye ägaren som knappast är orsak till att domänen är förknippad med visst sökresultat? Eller ska du anmäla Google för att dom indexerat upp din klients före detta sida och inte uppdaterar sidan direkt när du vill det ? Jag tycker att du är naiv men skojig - återkom gärna med den respons du får av Google ! ---- Men jag undrar om du försöker vara underhållande i dina naiva frågeställningar, för att ge ditt bidrag till "såpan" du beskriver på din sida?: "Webmasters Network Kan ett teknikforum bli som en TV-såpa!? Verkliga företag, verkliga personer, verkliga tragedier. Ni som inte trodde det, här är beviset!" http://www.syscare.se/v4/syscare/kompetens/index.asp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Hela idéen med en sökmotor är att presentera så relevant information som möjligt. Detta strävar alla sökmototer efter. Om de inte presenterar relevant information så kommer användare att byta sökmotor till någon som gör det. Detta är mao en överlevnadsfaktor.
/Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
Google lägger nämligen stor vikt vid vad som står i länktexten på en länkande sida. Står det "Höger" i länktexten på en sidan som länkar till en sida som handlar om Vänster så kommer Vänster-sidan upp när man söker på "Höger", även om det inte står Höger på Vänster-sidan. Det är också hemligheten bakom "Miserable failure"-sökningen som har George Bush som 1:a sökresultat. inte för att det står på George Bush-sidan, men för att folk länkat till Bush med orden "miserable failure" i länktexten. Ni som vill uppåt i googles index kan med fördel använda den tekniken, istället för en massa jobbig och tråkig optimering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag försökte få google att plocka bort den här sajten, men det var svårt om inte stört omöjligt. I det här fallet, hade man bara tagit mitt varumärke och använt de för att locka besökare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |