FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Löjligt. Det är ju inte så att Hobbex förnekar att de säljer sexleksaker. Men de skyltar inte heller med det.
Varför ska de göra det? Telia skyltar inte med att de tjänar grova pengar på sex. Sen kan man se på saken så här. Skulle Hobbex sälja sexleksaker om ingen köpte det av dem? Knappast va. Det är ett företag som vill tjäna pengar precis som många andra. Dubbelmoral? Vem bryr sig, så länge de inte gör något olagligt så känns det som "skit samma"... :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En rejäl skillnad jämfört med Telia är att Hobbex kallar det för något helt annat, medan Telia bara pratar mindre högt om telefonsex.
Mitt webbhotell tillåter erotik men det är inget jag berättar på förstasidan. Men jag berättar å andra sidan inte heller att jag tillåter både virkningssajter och sajter om modellflygplan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är inte att dom säljer sexleksaker som jag reagerade mot, självklart är det upp till dom vad dom vill ha för sortiment i sin katalog och på internet.
Det jag reagerade mot var att dom "gömmer" sina snorrar under kategori Datatillbehör på Kelkoo när det finns en "Vuxen-kategori". Det är det jag kallar dubbelmoral. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En skojjig sak jag kommer ihåg endera från Hobbex eller Ellos (kommer ej ihåg) är bilden som illustrerar massagestaven i katalogen: en glad vacker blondin som håller massagestaven mot kinden....visste inte att man använde dom till det (nackmassage kanske?). De borde nog ha en bild på bara staven...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|