FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jasså
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har jag fixat och donat lite men jag fick inte fram några bra idéer när jag skulle bygga vidare på förstasidans "splash".
Men här är de ändringar jag gjort på den andra designen: Några utav Ric's kommentarer fixade: * Blocket ljusare * Bakgrunden mörkare * Menyn omgjord (Även MissDomain och Grazzy tyckte att menyn borde förändras lite) Några utav Grazzy'z kommentarer fixade: * Jag fixade "pennskräpet" i samma ton som pennan men sedan när jag skulle fixa mörk bakgrund så blev allt fel och det fick bli ett gem istället.. :P * Förstasidan har samma design som popupen. * Jag skulle väldigt gärna scanna in egen text om det inte vore för att jag inte har någon scanner.. ![]() Jag vet att någre utav er inte gillar popuper, men just nu är det som det är och det är inte alla som inte gillar popuper. ![]() Jag tar gärna emot mer feedback och kritik! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej, här kommer mer kritik
![]() * Jag tycker splashen är mycket bättre nu! * Menyn är också bättre, kanske en aning mörkare text får den att bli något tydligare, men den är snygg som den är. Försök sätt alt-text på bildlänkarna (sökmotoroptimerings- och användarsynpunkt). * Det har blivit mycket bättre med en mörkare bakgrund, men det avrivna bladet har en ljusare nyans än själva blocket, vilket stjäl lite uppmärksamhet från texten. Nyanserna på bladen borde vara tvärt om. * Blockets utkanter är väldigt suddiga jämfört med menyn och fotona, ett tips är att försöka få de suddiga kanterna bli lite skarpare. * Splashens logo skiljer sig ifrån popupens logo. Splashens postithäfte hade kanske passat in även i popupfönstrets översta högra hörn. Hur som helst, det ser bra ut! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Sidan ser riktigt fräsch ut, nu är det bara att fylla den med intressant innehåll (det absolut viktigaste). Dock känner jag gärna att jag vill ha ett alternativ till popupen. Gör gärna så att man kan välja att öppna sidan i samma fönster. MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för era kommentarer båda två.
![]() Jag ska försöka fixa allt som du säger ric, och även försöka fixa ett annat alternativ till popupen som du säger alj. Men jag vet inte hur jag ska göra eftersom bilden är ju en viss storlek och alla har ju inte samma skärmstorlek som mig. Kanske ni kan säga hur jag kan göra? ![]() I alla fall så uppskattar jag verkligen er kritik och era kommentarer och fortsätt gärna tipsa mig om vad som kan förbättras m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej tack för tipset
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kom förresten på att jag även gjord blocket lite mer "rakt" så att man inte behöver vrida så mycket på huvudet när man läser. Men jag har det fortfarande lite snett eftersom jag tycker det ska vara åtminstone lite snett.
Men nu har jag gjort fler ändringar: * Det gula post-it lappen har ersatts med de gröna så "splashen" och popupen liknar varandra ännu lite mer. * Menytexten har gjorts mörkare. * Det avrivna pappret har gjorts mörkare så nu är blocket ljusare än det avrivna pappret. * Blockets kanter har blivit mer skarpare. Och * Jag håller på med att fixa ett annat alternativ till popupen med den är inte klar än. Så ännu en gång skulle jag vilja be om lite fortsatt kritik. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En fråga, jag hörde nånstans att .png inte var så bra och att .gif vad bättre? Sant eller falskt?
*Min bakgrundsbild är .png* |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|