WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Kritik och feedback på ny layout/design (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16685)

JeZZifelt 2006-10-06 23:04

Jag skulle behöva kritik och feedback på min nya layout/design på http://www.jennifernilsson.se/indextest.html .
Det är bara ett litet test och vill höra vad ni tycker om det.
Tycker ni om den kommer den väl troligen att se ut så men och om ni inte tycker om den så börjar jag om på en ny.

Jag är inget "jätte-proffs" på design, och det vet jag om, eftersom jag inte hållit på med hemsidor så länge, så koderna kanske inte är de bästa.
Men först och främst vill jag veta vad ögat ser eftersom mina besökare troligen kommer att vara mest mina vänner och de kan inte ett smack om hemsidor så de bryr sig inte ett dugg om koderna.

So, feedback please :)

Mvh Jennifer

ric 2006-10-06 23:47

Jag tycker det ser snyggt ut. Men jag är ingen fan av "popup-sidor".
Texten i blocket kan vara lite svårläst pga. att man får vrida lite på huvudet och sedan läsa ett typsnitt som inte är det tydligaste. Men det är inga större problem. Ett tips är att ha blockets färg lite ljusare än bakgrunden, då bakgrunden nu bländar lite. Ett annat tips är att ha större färgskillnad på menyalternativen då de är lite svårlästa. Nu är all text i princip en bild, vilket normalt inte är så bra i användar- och sökmotoroptimeringsynpunkt. Men som sagt det ser snyggt ut.

EDIT: Märkte bläckplumparna på pappret brevid, kan bli svårkombinerade med blyertspennan :)

Emil_P 2006-10-07 09:44

Snygg, men framför allt så känns den väldigt peronlig. Kanske borde ha en något tydligare färg på menytexterna, annars får man väl säga: Bra jobbat!

JeZZifelt 2006-10-07 11:37

Tack för kommentarerna. Jag ska tänka på vad ni sagt och fixa till det snart. :)
Jo, som du sa ric så passar ju inte bläckplumparna riktigt in eftersom det är en blyertspenna bredvid men jag tyckte det såg lite snyggare ut så ;) Men jag vet inte, borde jag ta bort dem och kanske ersätta dem med något annat? Isåfall vad?

Citat:

Snygg, men framför allt så känns den väldigt peronlig.
Kul att du tyckte den såg personlig ut för jag försökte få den att se lite personlig ut. :)

Mvh Jennifer

JeZZifelt 2006-10-07 14:07

Btw, förstasidan har inte ett dugg samma design som popup-sidan, hur "reagerar" ni på det?

Wojt 2006-10-07 18:51

Slopa popupen och använd samma layout i första fönstret, eller ha kvar splashen och länka till sida 2. Men ta bort popupen...

robertsson 2006-10-07 18:53

Popup = jag stänger ner direkt.

JeZZifelt 2006-10-07 21:23

Tack för kommentarerna jag ska ta åt mig och fixa till.
Citat:

..eller ha kvar splashen och länka till sida 2.
Vad menar du med splashen?

Mvh Jennifer

grazzy 2006-10-08 01:46

Jag tycker båda sidorna har nice feeling. Menyn är lite svår / trist utan egen font när allting annat är så grafiskt.

Det saknas lite detaljer på popupp-sidan, som tex pennan är alldeles för urvattnad jämfört med blyertsavskalet (men sjukt nice touch). Gillar även brännmärket längst ned på blocket.

Fonten du har använt i blocket känns lite för repetitiv eftersom det direkt syns att det inte är handskrivet.. varför inte scanna in något handskrivet på riktigt?

Första sidan är också riktigt schysst .. du borde jobba vidare med den designen. Att blanda som du har gjort nu känns lite "ofärdigt". Det ger inget proffsigt helhetsintryck.

Allt som allt tycker jag att du har mycket bra material och ideer att jobba med, men att du kanske behöver lite vägledning av en professionell grafiker eller designer för att kunna ta tillvara på dina kunskaper. Du verkar ha väldigt mycket potential inom området.

JeZZifelt 2006-10-08 10:41

Tack så mycket för synpunkterna, de var mycket bra och lärorika. Jag ska komma ihåg allt du sagt och troligen så jobbar jag vidare på designen från förstasidan.
Tack :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson