Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spam.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-20, 19:01 #11
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Ja, man skulle kunna tro att det inte är någon konst för dem. Men om man kollar mottagna spam så är det en ganska stor andel (gissar vilt på var fjärde spam) som har en reply to-adress som är så konstig att man kunde gjort ett script för att hitta just dem.
Sedan gäller det ju naturligtvis att alltid ligga steget före spammarna. Om man kontrollerar adresserna noggrannare så kommer spammarna att anpassa sig efter det.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-20, 19:11 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Mailklienten Thunderbird har ju ett inbyggt system för markering av Spam och Icke spam. Utifrån statistik som använder sig av Bayesiska regler markeras sedan framtida mail som spam om de matchar på ett antal av de kriterier som sammanställts från tidigare.

Är väl något sådant ni frågar efter, bara med lite mer statistik än på adresserna.

Spam Assasin (server side spamfilter) fungerar väl på liknande sätt (fast utan statistik med Bayesiska regler) skulle jag kunna tänka mig.
Oläst 2004-02-20, 20:28 #13
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem

Hej alla SPAM-trötta! Jag hade ett liv före och Nu ett liv efter http://www.poppeeper.com/ kom in i mitt liv.
Det är ett superbra, litet och alldeles gratis program som jag använder för att se och sortera ALLA mail, jag kan således manuellt sortera bort de jag inte vill "tanka ner" genom att välja att bara se rubriker, storlek och avsändare. Man riskerar inte att missa ngt mail man skulle velat tagit emot - som man dessvärre kan göra med ett automatisk inställt Spamrensing/Spamfilter. (Tyvärr har inte detta program som mer avancerade dylika ngn "studsfunktion" så avs av ovälkommen post får veta att adressaten ej finns.) h34r:
Fördelen är att den programmet ej innehåller ngn reklam, och att man lägga in massa olika E-mailkonton och få en överblick. (Numera funkar dock inte Hot-mail, sedan de "möblerade" om.) Enligt vad jag tolkat det så innehåller min kära Poppeeper ej heller ngt spyware, men i detta lämnar jag över ärendet till expertisen.

Råkar man, trots allt någon gång, öppna ett "farligt" mail trots dagliga virusuppdateringar/brandvägg så tror jag också faran är mindre, då virusen oftast riktas mot större program såsom Outlook Express och Outlook. Rätta mig gärna om jag har fel.. Ha det gott!

"POP Peeper is an email notifier that runs in your Windows task bar and alerts you when you have new email on any of your POP3, Hotmail, MSN, Yahoo or Mail.com accounts. You can also use POP Peeper to read and delete your email. POP Peeper supports HTML email, so you can see your email the same way as you would in your email client. If you share your computer, you can password-protect your accounts or password-protect access to POP Peeper."
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-20, 20:41 #14
PeterHAs avatar
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

Tack så mycket för tipset det ska jag prova!
PeterHA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-20, 20:52 #15
Medlem

Medlem

Tack - hoppas Du tycker om det. Tala gärna om vad Du tycker.
Oläst 2004-02-20, 20:54 #16
PeterHAs avatar
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

visst ska jag berätta det .
Oläst 2004-02-20, 21:16 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by mistress@Feb 20 2004, 18:28
(Numera funkar dock inte Hot-mail, sedan de "möblerade" om.)
Vad bra! Tankade precis ner den nya versionen, nu kan man kolla sina Hot-Mails igen och slippa allt blink-blink och reklam på deras site...
Oläst 2004-02-20, 22:03 #18
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Cellsynt
såvida det inte är opt-in spam...
Är det spam om man aktivt har valt att få det? Räknas det inte som erbjudanden då?

Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Spam Assasin (server side spamfilter) fungerar väl på liknande sätt (fast utan statistik med Bayesiska regler) skulle jag kunna tänka mig.
Vet inte hur det funkar, men det har ju en inlärningsalgoritm som gör att det "lär" sig filtrera bättre och bättre.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-20, 22:07 #19
PeterHAs avatar
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

Superbra !
funkar alldeles perfekt,
skönt att kunna sortera bort spam,
innan jag hämtar hem mailen till outlook.'

Igen ett stort tack för tipset !
Oläst 2004-02-20, 23:01 #20
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by mistress@Feb 20 2004, 18:28
Hej alla SPAM-trötta! Jag hade ett liv före och Nu ett liv efter http://www.poppeeper.com/ kom in i mitt liv.
Det är ett superbra, litet och alldeles gratis program som jag använder för att se och sortera ALLA mail, jag kan således manuellt sortera bort de jag inte vill "tanka ner" genom att välja att bara se rubriker, storlek och avsändare. Man riskerar inte att missa ngt mail man skulle velat tagit emot - som man dessvärre kan göra med ett automatisk inställt Spamrensing/Spamfilter. (Tyvärr har inte detta program som mer avancerade dylika ngn "studsfunktion" så avs av ovälkommen post får veta att adressaten ej finns.) h34r:
Fördelen är att den programmet ej innehåller ngn reklam, och att man lägga in massa olika E-mailkonton och få en överblick. (Numera funkar dock inte Hot-mail, sedan de "möblerade" om.) Enligt vad jag tolkat det så innehåller min kära Poppeeper ej heller ngt spyware, men i detta lämnar jag över ärendet till expertisen.

Råkar man, trots allt någon gång, öppna ett "farligt" mail trots dagliga virusuppdateringar/brandvägg så tror jag också faran är mindre, då virusen oftast riktas mot större program såsom Outlook Express och Outlook. Rätta mig gärna om jag har fel.. Ha det gott!

"POP Peeper is an email notifier that runs in your Windows task bar and alerts you when you have new email on any of your POP3, Hotmail, MSN, Yahoo or Mail.com accounts. You can also use POP Peeper to read and delete your email. POP Peeper supports HTML email, so you can see your email the same way as you would in your email client. If you share your computer, you can password-protect your accounts or password-protect access to POP Peeper."
humm, det är ju just den manuella bortrensningen man vill komma ifrån?

Har man tid att sitta och rensa manuellt kan man ju lika gärna köra imap och rensa i sin vanliga epostklient? förstår inte riktigt fördelen med det där programmet isåfall? man tankar ju då inte heller ner några "onödiga" mail om man inte vill. dessutom kan ju då mailklienten ta bort "spam-matchande" mail. fast det finns kanske finns något jag missat?

bäst är ju trots allt server side filter. weeha
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017