FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ta den här delen av ditt sidhuvud t ex. Kod:
<center> <table width="813" cellpadding="0" cellspacing="0" style="height:100%;" border="0"> <tr> <td valign="top" height="260"><script type="text/javascript" src="flashobject1_sve.js"></script></td> </tr> Hade du använt en lösning i stil med: http://blog.deconcept.com/swfobject/ hade du istället kunna använda följande: Kod:
<div id="header"> <h1>Tourservice</h1> </div> Kod:
<div id="header"> <h1>Tourservice</h1> <ul id="navigation"> <li><a href="#">Start</a></li> <li><a href="#">Etc Etc</a></li> </ul> </div> Hoppas jag inte gjorde mig övertydlig nu, jag är medveten om att många inte prioriterar kod (och att jag prioriterar den för mycket) av den enkla anledning att "det fungerar ändå". Jag har länge förespråkat vikten av en rigidare tolk av HTML, detta finns faktiskt redan i o f, för XHTML. Problemet där att många har omedvetet kringgått denna genom att serva upp XHTML dokument som HTML i a f. Hur som helst, nu börjar jag gå lite väl mycket OT. Kom inte valsandes med ursäkter framför mig igen bara :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe som sagt, lite överkurs!
![]() jobb mot sökmotorer kommer i senare skede...just nu är det inte en prioritering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ville för övrigt tipsa om att du kan spärra upp line-height lite också, för att piffa till typografin. Inte för mycket bara. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|