FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Michael, när jag läste din ansökan om att bli medlem här på WN och läste "Driver 50 Internetsajter och 100-tal e-postnyhetsbrev. 35000 besökare. fl-net." så tänkte jag: "Ahaa, intressant med ytterligare en stor aktör med många idéer som känner att han kan bidra till WN på ett positivt sätt." Godkände din ansökan med goda förhoppningar på ytterligare en seriös medlem...
...Efter att ha läst alla dina 5 inlägg (om gratis (ideell?) arbetskraft) känns det något besvikande att se att du missbedömt WN så grovt genom att tro att du bara genom att registrera dig här kan få folk att jobba gratis för dig. När det sedan inte fungerar så börjar du med beskyllningar och pajkastning. Oavsett om det gäller att driva en ideell eller kommersiell sajt om fotboll eller inte så handlar det väl snarare om det ganska uppenbara faktum att du faktiskt kommit hit för att ragga gratis arbetskraft och sedan blir upprörd för att du inte får din vilja igenom. Domännamnet vm20 06.nu är ju trots allt registrerat på det kommersiella bolaget FL-Net. Hur många av FL-Nets tidigare projekt är ideella kontra kommersiella? Med en omsättning på dryga 8,5 miljoner kronor år 2004 tycker man ju faktiskt att ni borde ha råd med en sådan satsning själva? Där ser man vad svårt det är att ta bra beslut utifrån en ansökan...
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Den här gången var det dock helt annorlunda. Jag älskar bra fotboll och tyckte det kunde vara en rolig grej att jobba ihop med lite nytt folk utan att behöva tjäna pengar. FL-Net skulle sponsra med server databas och bandbredd OCH marknadsföring. På köpet vi skulle man lära känna nytt folk som man sedan kunde jobba kommersiellt med . Förstår du min poäng? Nu fick vi göra allt inhouse och då knyta den till våra andra sajter och e-postlistor. Thats life ibland. Kanske nästa gång jag kommer med ett förslag får man ett gäng entusiaster som vill vara med ;-) /Michael |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vet inte vad det skulle vara dock, men quota gärna. Och kalla nu inte "smulorna" för pajkastning. Hinner som du ser inte läsa här så ofta. En funktion som borde finnas är att man får ett mail när någon postar i ens tråd. Finns på VST forum och fungerar rysligt bra. Se där, där bidrog jag väl :-) /Mihcale |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker det är bra att den typen av gratis-jobbs inlägg tas bort.. det blir inte bra i längden. De flesta forum utan den modereringen ändrar sig oftast efter ett tag då det efterhand drar ner seriositeten.. det finns såklart en o annan som verkligen är seriös med ideella projekt osv, men det är rätt sällsynt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|