Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

allmänt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-01, 20:51 #1
michael2005s avatar
michael2005 michael2005 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Medlem
michael2005s avatar

Är det allmänt forum eller är det inte allmänt? vm2006 är väl ett ämne som är både kommersiellt och ideellt.
Bara det faktum att jag fått ett par svar i min mail visar väl att folk här är intresserade även av det som inte ger pengar.

Jag märker ett anti i det här forumet där det finns många som tror att de är kungar för att de är "moderator i ett forum". WOW - Kom ner på jorden. Raderar och låsa trådar kommer ALDRIG att vara något stort!

vm2006 däremot kommer säkert att bli lajbans för oss som gör det. Jag gissar att du imbecill' eller vad du nu hette inte vill vara med...
michael2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-01, 21:06 #2
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Tack för att ni gör ett så bra jobb moderatorer.

Synd att de som precis gått med i forumet inte inser att seriösa webbmasters inte vill läsa 200 trådar om dagen som gäller gratisarbete.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-01, 21:19 #3
michael2005s avatar
Medlem

Medlem
michael2005s avatar

Det är väl inte 200 trådar om dagen gratisarbete. Vilket snack! Det är knappas någon som vågar skriva någonting annat än det som går i moderatorernas ledband.

Jag frågar fritt ett antal bröder om de är sugna på att hugga i med en fotbollssajt som bara är över VM. Själv tycker jag det vore urkul att med ett så bra domännamn slå de stora kvällstidningarna på tafsen!
Oläst 2005-11-01, 22:37 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by michael2005@Nov 1 2005, 22:19
Det är väl inte 200 trådar om dagen gratisarbete. Vilket snack! Det är knappas någon som vågar skriva någonting annat än det som går i moderatorernas ledband.

Jag frågar fritt ett antal bröder om de är sugna på att hugga i med en fotbollssajt som bara är över VM. Själv tycker jag det vore urkul att med ett så bra domännamn slå de stora kvällstidningarna på tafsen!
Nej, det är inte 200... Synliga...
För det är vi moderatorer och admins som raderar dom, dagligen, idag råkade det bara bli din tur.

Jag ser det inte alls speciellt erotiskt upphetsande att vara just moderator, däremot ligger det i mitt intresse att se till att reglerna på WN följs, du har ju som medlem själv godkänt dom, ändå gör du tvärtemot och sen gnäller du på att jag låser din tråd?

Om du nu inte gillar det sätt vi driver och sköter WN på så ställer jag mig funderingen på varför du blev medlem överhuvudtaget, då du läste (antar jag) reglerna samtidigt (och godkände dom).

Så, summa summarum, först godkänner du reglerna, sen bryter du mot dom, när din tråd raderas hoppar du på en moderator och påpekar att denna ska komma ner på jorden...

Är det bara jag som är fundersam på vem som egentligen befinner sig i stratosfären ?

Nog snackat, läs reglerna, följ dom, välkommen till WN.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-01, 23:05 #5
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Reglerna finns här. Dom är värda att läsa.

För det du vill ha gratis kan vissa betala stora pengar. Därav har vi våra regler på det kommersiella forumet WN, där vädjan om gratisarbeten ogillas kraftigt!

Det är ju våran grej att medlemmarna skall slippa läsa sånt så som du skriver. Att folk sammarbetar i projekt är bra men just WN är inte forumet att söka dessa kontakter. Vi är rädda att om vi inte har den regeln kommer WN överösas med inlägg där personer söker partners till projekt. Vi la då ribban att skall jobb förmedlas så skall det var till en fast summa pengar.

Vi jobbar inte gratis, vi gör inget på bara på skoj åt andra och vi ger inte bort webbkonto'n.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-2-1130882717.jpg (13.5 KB, 2 visningar)
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-02, 01:39 #6
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Jag håller med både Decibel och Thomas om detta.

Ingen gör något gratis eller ideelt här. (Skulle möjligen ske om det handlade om någon naturkatastrof eller liknande. Och då i enlighet med deras medgivande.)
Men när det är så mycket pengar inblande i VM så tror jag ingen gör något gratis.

Vill du ha gratis hjälp så fråga i Lunarstorms webdesign "diskus" eller något.
Där finns massa hungriga 14:isar som gör vad som helst gratis.

Du verkar bara själv vara ute efter att tjäna pengar genom att ha någon gratis tjäna dina pengar.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-02, 07:24 #7
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Hmm.. Tycker lite tvärtom..

Att sammanfoga ett gäng glada fotbollssupportrar till att driva en fotbollssajt vore väl ett jätteintressant projekt!

Sker det idéellt eller inte spelar mindre roll.

Vad som är viktigt i sammanhanget är att ett detaljerat avtal skrivs där var och en godkänner sin del i allt från ansvar & åtaganden före, under och efter VM till fördelningar av eventuella inkomster.

Vem förhandlar vid eventuella konflikter (rättigheter)? Hur mycket tid skall var och en avsätta?

Hmm.. Kanske svårt att få till ett projekt i denna storlek rent idéellt.. Att dessutom slå massmedia/tidningarna på tafsen utan säkra källor och kompetenta (?)medarbetare blir ingen lätt match
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-02, 09:00 #8
michael2005s avatar
Medlem

Medlem
michael2005s avatar

Alla som är moderatorer här gör ju ett jättejobb på wn.com helt ideellt. Rätta mig om jag har fel, men inte får ni betalt för det, möjligen dela på de smulorna som kommer in via bannern uppe till höger.

Vad gäller wm2006.nu så tycker jag inte den ska sikta på att få några inkomster. Däremot kan de som är med få synas rejält och få andra jobb så småningom med den sajten som referens.
Ett exempel på hur man kan synliggöra de som deltar är http://www.thepirate.nu

/Michael
Oläst 2005-11-02, 09:07 #9
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by michael2005@Nov 2 2005, 10:00
Alla som är moderatorer här gör ju ett jättejobb på wn.com helt ideellt. Rätta mig om jag har fel, men inte får ni betalt för det, möjligen dela på de smulorna som kommer in via bannern uppe till höger.

Vad gäller wm2006.nu så tycker jag inte den ska sikta på att få några inkomster. Däremot kan de som är med få synas rejält och få andra jobb så småningom med den sajten som referens.
Ett exempel på hur man kan synliggöra de som deltar är http://www.thepirate.nu

/Michael
Först tyckte jag, att du (michael) hade rätt.
Sen såg jag vem du var, det är du som äger och driver FL-net.se,
varför ber du folk göra gratis-saker åt dig?

Menar du att du inte kommer göra någon typ av eget
vinning via denna sajt? T.ex. få en massa e-mail-adresser
som du sen kan skicka ut en massa nyhetsbrev till med reklam?

Du som driver så pass många sajter bör väl kunna sköta denna
bit utomordentligt själv? Inom FL-NET koncernen?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-02, 11:21 #10
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by michael2005@Nov 2 2005, 10:00
Det stämmer att moderatorerna inte får betalt i pengar, det finns dock andra fördelar som verkar övervinna detta. Sedan är det ju så att det som är smulor för dej kanske anses som mycket pengar för oss andra.
Citat:
Att komma i kontakt med intresserade personer som jobbar gratis i början på projekt är ju varje internet-entreprenörs våta dröm. Dock såg vi tidigt att just WN är inte forumet för detta av två anledningar. 1. Jobbigt att hålla allt rättvist. 2. Tråkigt att läsa om tycker vi som driver siten.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017