Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero - online support

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-07, 20:06 #11
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Medlem
freteks avatar

Tycker att man skall kunna förvänta sig supportsvar inom 24 timmar vardagar. Tar det längre tid så är det under all kritik även om tjänsten inte kostar mer än en pizza / månad. Bineros support har verkligen krackelerat totalt. Tag gärna bort detta med grym support bla, bla,bla i signaturen Binero.
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-08, 10:24 #12
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av fretek Visa inlägg
Tycker att man skall kunna förvänta sig supportsvar inom 24 timmar vardagar. Tar det längre tid så är det under all kritik även om tjänsten inte kostar mer än en pizza / månad. Bineros support har verkligen krackelerat totalt. Tag gärna bort detta med grym support bla, bla,bla i signaturen Binero.
Vi instämmer, tar det längre tid än 24 timmar på vardagar så är det inte bra. Med undantag för ekonomiärenden (som går lite långsammare) så har vi också pressat ner svarstiderna under 24 timmar igen.

Det handlar delvis om att vi utökat supporten och behövt lägga tid på att utbilda de nya, samtidigt som ett par mer erfarna supporttekniker har gått vidare till nya äventyr. Inget dramatiskt i sig, men tillsammans med en backlogg av ärenden vi hade efter sommaren har det inneburit att svarstiderna släpat ett tag. Nu är vi tillbaka i ett läge där support skickar fler svar än det kommer in nya ärenden varje dag, vilket innebär att väntetiderna sjunker.

Vi ber om ursäkt för den svacka som varit, och tackar för tålamodet!

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-08, 20:25 #13
freteks avatar
Medlem

Medlem
freteks avatar

Svackan har inte varit Christer. Efter 48 timmar har det inte kommit något svar på ett, förmodligen simpelt, tekniskt ärende så du har fel vad det gäller svackan vara eller icke vara.

Normalt så gillar jag inte klaga i offentliga trådar men efter att varit kund hos er i ~10 år så börjar jag bli riktigt orolig för hur er verksamhet verkligen mår. Bineros (o)hälsa smittar av sig på min verksamhet i långa loppet. Skall jag som kund hos er vara orolig för den krackelerande servicen eller har ni satt in någon riktigt bra medicin som verkligen kommer förbättra hälsoläget inom en överskådlig framtid (läs någon vecka eller två)? Prishöjningen tidigare i år hoppas jag verkligen går oavkortat för att tungt medicinera Bineroklustret och inte till att stödköpa Oniva aktier.
Oläst 2014-10-09, 13:15 #14
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Mycket flitig postare

Ursäkta min svenska, men jag är så jävla trött på Binero nu. Jag väntar fortfarande på svar från deras jävla support och jag skrev till dem för 7 dagar sedan (!) nu.
2014-10-02 18:49:53 skrev jag mitt sista meddelande till supporten. Tycker det är riktigt värdelöst att inte kunna svara på support inom 24 timmar.

Är supporten/hela företaget på semester?
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-09, 16:20 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Svackan har inte varit Christer. Efter 48 timmar har det inte kommit något svar på ett, förmodligen simpelt, tekniskt ärende så du har fel vad det gäller svackan vara eller icke vara.

Normalt så gillar jag inte klaga i offentliga trådar men efter att varit kund hos er i ~10 år så börjar jag bli riktigt orolig för hur er verksamhet verkligen mår. Bineros (o)hälsa smittar av sig på min verksamhet i långa loppet. Skall jag som kund hos er vara orolig för den krackelerande servicen eller har ni satt in någon riktigt bra medicin som verkligen kommer förbättra hälsoläget inom en överskådlig framtid (läs någon vecka eller två)? Prishöjningen tidigare i år hoppas jag verkligen går oavkortat för att tungt medicinera Bineroklustret och inte till att stödköpa Oniva aktier.
Vår support har under slutet på förra veckan och hela denna veckan, varje dag besvarat fler ärenden än som kommit in. Det innebär att backloggen betas av och väntetiderna kortas. Det betyder kanske inte att allt är perfekt än, men det kommer det att bli. Vi jobbar också med att förstärka supporten rejält.

MVH
Christer
Oläst 2014-10-09, 16:22 #16
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av sioustis Visa inlägg
Ursäkta min svenska, men jag är så jävla trött på Binero nu. Jag väntar fortfarande på svar från deras jävla support och jag skrev till dem för 7 dagar sedan (!) nu.
2014-10-02 18:49:53 skrev jag mitt sista meddelande till supporten. Tycker det är riktigt värdelöst att inte kunna svara på support inom 24 timmar.

Är supporten/hela företaget på semester?
Vi tycker också att alla ärenden ska vara besvarade inom 24 timmar. Sju dagar låter väldigt konstigt, jag har inte sett några sådana ärenden under teknisk support. Kanske har den hamnat under ekonomi, och i så fall kan det tyvärr ta mer tid, men oavsett är sju dagar absolut inte acceptabelt på något sätt. PM:a gärna ärendenummer så ser jag efter vad som hänt.

MVH
Christer
Oläst 2014-10-09, 17:05 #17
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Vi tycker också att alla ärenden ska vara besvarade inom 24 timmar. Sju dagar låter väldigt konstigt, jag har inte sett några sådana ärenden under teknisk support. Kanske har den hamnat under ekonomi, och i så fall kan det tyvärr ta mer tid, men oavsett är sju dagar absolut inte acceptabelt på något sätt. PM:a gärna ärendenummer så ser jag efter vad som hänt.

MVH
Christer
Hej Christer,
Jag har PM:at ärendenumret till dig.

Mvh Andreas
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-09, 19:04 #18
freteks avatar
Medlem

Medlem
freteks avatar

72timmar...... men de har hunnit med att skicka ut tre identiska mail med reklam om hur man kan tjäna pengar med affiliator (systerbolag)
Oläst 2014-10-09, 19:15 #19
btngs avatar
btng btng är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
btng btng är inte uppkopplad
Flitig postare
btngs avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
72timmar...... men de har hunnit med att skicka ut tre identiska mail med reklam om hur man kan tjäna pengar med affiliator (systerbolag)
Rent reklammail eftersom de ej ens finns med på Binero. Helt otroligt...
btng är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-09, 20:56 #20
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Hur kan man sitta och beklaga sig på detta sätt på ett forum??
Den tid ni lägger ner på att beklaga er över diverse problem med era webhotell
skulle ni istället lagt på att BYTA webhotell,

Då hade problemet varit ur världen redan.

Tycker Wn börjar likna 3:e parts support för webhotell och andra tjänsteleverantörer,

Gnäller man här så hinner dom sitta och svara i trådarna, Men inte på sin egen supportmail?

Om ex Binero lagt tiden på att svara på mail istället för att tjafsa här så hade man säkert betat av 3-4 ärenden i sin backlog.

Jag skulle nog som ägare till ett företag inte godkänna att min personal
prioriterar att svara på frågor i ett forum framför företagets egen epost..

Vi kanske ska ha en ny rubrik på WN? "Supportfrågor och klagomål"

Trots att man sedan meddelar att man ligger efter i arbetet och varför så måste folk ifrågasätta det med.

Skönt att veta att alla gnällspikar sköter sina företag med bravur och absolut inte har några som helst problem, För att vara ödmjuk inför att ngn har problem går ju inte!

Acceptera eller byt Tjänsteleverantör.
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017