FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så trådstartaren har tänkt att ta emot ca 200.000 kr (en årslön för många ungdomar) helt privat utan att betala en krona i skatt. Och försöka dölja detta för SKV?
Fullständigt idiotisk tråd. Bara att låsa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
Du får inte ens ge dig eller dina anställda gratis frukost utan det ska förmånsbeskattas. Och består din verksamhet till 100% med utländska kunder i USD eller EUR så är det negativt ha företaget i Sverige skulle jag säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
De metoder som involverar att försöka slippa undan att skatta hör verkligen inte hemma på detta forum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Men bor du i Sverige kommer du inte undan inkomstskatt eller kapitalskatt lagligt, där måste du då flytta om du vill ha det lagligt. Om du inte vill resa med väskor med pengar efter varje semester. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
De metoder som trådskaparen har föreslagit till sig själv ligger långt utanför denna gråzon och komplexa upplägg lär knappast vara aktuellt då trådskaparen inte ens verkar anse sig ha kunskaper för att starta en enkel enskild firma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Som är fullt avdragsgilla vid en seriös och laglig verksamhet. Ska du köra allt svart får du skylla dig själv den dagen SKV hittar denna tråd och lägger på 56% + skönstaxering på ytterligare 40%. Du kommer dock inte åka i finkan p.g.a. en EU-dom nyligen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Förstår det att man inte kan diskutera skatteflykt, vilket inte är syftet. Vill få mer information om alternativa metoder. Det kan inte vara olagligt att flytta till ett annat land där man betalar mindre skatt. Och beloppen jag nämnt är eventuella belopp, kanske jag inte får dem alls eller så öppnar jag konto i ett annat land ![]() Hade jag redan fått pengarna och sedan frågat, då hade det varit olagligt och fel enligt vissa som gillar att betala skatt. Tycker personligen skatt är bra då vi slipper betala för sjukvård och liknande, men 20% vore ok inte 50%. Särskillt inte för småföretagare, hade inte spelat någon roll om man hade ett företag som omsatte tiotalsmiljoner per år genom lokala intäkter (inom Sverige), då kan man skatta 50% utan att tänka så mycket på det. Tror forumet är indelat i 2 grupper, dem som gillar att betala skatt och dem som inte gör det. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|