FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
reverse dns namnet bör inte vara till nån adsl uppkoppling, brukar inte hotmale gilla...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mitt reverse-hostname är korrekt inställt. Servern ligger hos PRQ och inte på någon ADSL-uppkoppling. Andra tips?
Jag har hört att det ska finnas information om detta på Microsoft Knowledge Base, men jag hittar inte rätt bland alla artiklarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skulle det hjälpa om jag bad Hotmail-användarna att lägga till de aktuella avsändaradresserna i deras kontaktlista?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har också haft problem att skicka mail till hotmail. Det jag gjorde var att kolla vilka headers ett mail från Outlook skickar med och la till dem i de mail jag skickade via PHP. Efter det har jag inte haft några problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur många epost per dag har du testat din lösning för? Jag undrar om inte MS adderar lite spam-poäng så fort det är open source-programvara som använts för att skicka eposten. Borde kanske skicka Exange-headers (eller vad nu deras mailserver heter) till Hotmail... Jag ska testa något liknande och återkommer med resultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En kollega till mig som haft liknande problem (tråd på WN) har fått svar från MSN Hotmail Domain Support. Supporten hänvisade till MSN Hotmail's technical
standards. Det verkar som att det vi missat är att Qmail bounce:ar epost som inte kan levereras. Med andra ord bounce:ar den nästan allt spam till avsändaradressen, vilken oftast är felaktig. Det verkar inte direkt gå att ställa in Qmail att inte bounce:a epost som inte kan levereras. Det man istället kan göra är att sätta upp en catch all-regel som raderar eposten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Till Hotmail-användare: Vi har märkt att hotmail ibland spamklassar de mail vi skickar, så för att vara helt säker på att du får vårat svar kan du göra följande: - Klicka på "Ny kontakt" som står precis under "Idag"-Fliken. - Skriv in "Snabbnamn": <censur> - Skriv in "E-post" Privat: <censur> - Klicka på spara i vänstra övre hörnet Ska kolla upp hur man kommer igenom hotmail nån dag, men har inte tiden idag.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad heter smtp-servern?
Troligast är att de inte lagt någon reverse på serverns ipadress. mvh Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tog kontakt med MSN Domain Delivery Support Team och svarade på deras frågor som finns här: advertising.msn.com/adproducts/Email_BulkDupe.asp Igår fick jag svar tillbaka och dom kunde inte hitta något som var knas. För att gå vidare vill dom att jag skickar ännu fler exempel på epost direkt till deras mailserver. Jag tror det kommer lösa sig om några veckor (hänvisar till mitt förra inlägg för en förklaring) och jag ska ändå byta IP-adress snart. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|