FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
"Inte verkat bli förnyad"? Har du kollat whois? Att sajten inte fungerar och att inte domänen förnyats behöver ju inte vara liktydigt.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ring till IIS och förklara att Binero inte sköter sig så kommer IIS att göra en granskning av binero och eventuellt avslå deras rätt att sälja SE domäner om dom inte sköter sig, det är rätt allvarligt att tappa en domän. Telefon: 08 452 35 00
www.iis.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Detta är svaret jag fick från Binero. Sofia Axxxx (Binero) dec-18 12:39 (CET) Du ringde mig och vi talade om din domän, den har varit nedstängd ett par dagar då du fått två olika fakturor på samma domän och den du betalade var inte den som var kopplad till domänförnyelsen. Du undrar hur vi går vidare med detta då du tycker att felet varit vårat. Jag lägger detta ärende vidare till vår marknadsavdelning så får de återkomma till dig. Sofia var väldigt trevlig och hjälpsam per telefonen men kunde tyvärr inte göra så mycket mer än att ordna med fakturorna. Senast redigerad av jeppjepp den 2013-12-18 klockan 13:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
.se's rootzon laddas om varannan timme så det kan vakna ganska snabbt faktiskt, speciellt om domänen inte resolvat (eftersom det då generellt inte cachas).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är det vanligt att man får två frakturer för samma domän? Samt att den ena fakturan inte skulle innehålla förnyelse?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
När jag köper nya domäner brukar det alltid ta 4-12h innan allt lirar. Antar att det blir samma i detta fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du bör definitivt rapportera händelsen till IIS.
Alla viktiga domäner har jag förnyat till minst 3 år. Kör även prepaid på Loopia och ser till att det alltid finns i alla fall minst 1000 kr i prepaid potten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har fortfarande inte hört något från Binero om ersättning eller dylikt (inte ens en ursäkt). Som någon tidigare sa kanske man inte ska förvänta sig något. Jag får bita i det sura och vara glad att jag inte var bortrest längre än jag var... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||