Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rekommendera mig ett bra hosting-alternativ

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-09, 16:19 #11
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
Medlem

Vill även tillägga att manufrog kör directadmin. en av de bättre kontrollpanelerna som finns för singelserver-system

Om du kan ha alla sidorna på manufrog, och är nöjd med dem, så kanske det är vad du ska välja i sådana fall?
gusti är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-09, 16:26 #12
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Jag är faktiskt väldigt nöjd med GoDaddy. Anledningar:

1. Väldigt stabilt. Minimal, eller ingen nertid.

2. Bra priser och generösa hostinglösningar, inte minst deras "Ultimate-paket".

3. Bra webbplats och panel numer. Det var ett stort problem innan. Sajten var en katastrof förr, ur ett användarperspektiv.

4. Snabb laddning av sidor.

Mindre bra/dåligt:

1. De vill pracka på en en massa krimskrams när man köper något. Men det går enkelt att klicka sig bort från detta.

2. Supporten är seg ibland. Det kan ta dagar att få svar. I varje fall om ämnet EJ anses som akut. När något varit akut har jag dock fått svar snabbt. Jag GISSAR att kundtjänsten prioriterar.

Jag vet att GoDaddy inte anses "respektabla" hos alla. DELVIS kan det nog bero på deras storlek och amerikanska image/marknadsföring. Men för mig fungerar de kalasbra av nämnda anledningar. Jag har ytterst få problem med dem och har trots allt haft sajter där sedan mer än tio år tillbaka.

Innan hade jag ett par sajter på Glesys och var nöjd med dem också.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2013-12-09 klockan 16:29 Anledning: Gjorde ett par tillägg
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-09, 16:31 #13
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av gusti Visa inlägg
Vill även tillägga att manufrog kör directadmin. en av de bättre kontrollpanelerna som finns för singelserver-system

Om du kan ha alla sidorna på manufrog, och är nöjd med dem, så kanske det är vad du ska välja i sådana fall?
Kanske de
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-09, 16:33 #14
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag är faktiskt väldigt nöjd med GoDaddy. Anledningar:

1. Väldigt stabilt. Minimal, eller ingen nertid.

2. Bra priser och generösa hostinglösningar, inte minst deras "Ultimate-paket".

3. Bra webbplats och panel numer. Det var ett stort problem innan. Sajten var en katastrof förr, ur ett användarperspektiv.

4. Snabb laddning av sidor.
Låter bra, ska kolla upp "Ultimate-paketet"
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-09, 17:07 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gusti Visa inlägg

Manufrog kör väl cpanel?
Oläst 2013-12-10, 08:06 #16
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Manufrog kör väl cpanel?
Bra att någon är vaken.
Har en tendens att förväxla inleeds och manufrogs kontrollpanel, då jag hanterar bloggar på bägge två
Ja, helt riktigt så kör manufrog panel.

Det är Inleed som kör Directadmin.
Det ändrar inte min åsikt om Direktadmin som en av de bättre kontrollpaneler som finns för singelserversystem dock.
gusti är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-10, 16:05 #17
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar

Reg.datum: Aug 2008
VPS hos Digital Ocean.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-17, 10:48 #18
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Digital ocean funkar, men nu kommer svenska leverantörer med liknande tjänster till konurrerande priser

Det jag ogillar mest med GoDaddy är att all information du lägger där används till marknadsföring och att internhandel med domäner förkeommer.
Ha försjutton inga domäner där, glömmer du förnya och påminnelsemail inte kommer fram så märker du aldrig att domänen slutar funka förens de för över den på ny kund INOM godaddy. (de har internt budgivningsssystem) Domänen stängs inte av utan förs över till ny kund med DNS byte i samma sekund som som de kan det. Dvs, det är kortare tid att betala glömd domän än på annan registratör.

Hände mig en gång när domänförnyelse mail aldrig skickades (hade haft privat registrering och godaddy sa att de skickat till min mail, men såklart så skickade dom till den privata registreringen som var felaktig och inte vidarebefodrade).
Godaddy erkände fel men sa att de inget kunde göra nu när domänen var på ny ägare.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-17, 10:59 #19
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
Digital ocean funkar, men nu kommer svenska leverantörer med liknande tjänster till konurrerande priser
Jag har inte sett någon leverantör med liknande performance för så bra priser. Har jag missat vad som hänt i Sverige?
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-17, 11:24 #20
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg

Det jag ogillar mest med GoDaddy är att all information du lägger där används till marknadsföring och att internhandel med domäner förkeommer.
Ha försjutton inga domäner där, glömmer du förnya och påminnelsemail inte kommer fram så märker du aldrig att domänen slutar funka förens de för över den på ny kund INOM godaddy. (de har internt budgivningsssystem) Domänen stängs inte av utan förs över till ny kund med DNS byte i samma sekund som som de kan det. Dvs, det är kortare tid att betala glömd domän än på annan registratör.

Hände mig en gång när domänförnyelse mail aldrig skickades (hade haft privat registrering och godaddy sa att de skickat till min mail, men såklart så skickade dom till den privata registreringen som var felaktig och inte vidarebefodrade).
Godaddy erkände fel men sa att de inget kunde göra nu när domänen var på ny ägare.
Jag betvivlar givetvis inte detta, men personligen tycker jag nästan de skickar FÖR MÅNGA påminnelsemejl när det är dags att förnya en domän. De domäner jag är rädd om ser jag till att ha kontinuerligt betalda MINST två år framåt.

Beträffande överföring inom GoDaddy beror det väl på deras egna snaptjänst (som de kallar Backorder) helt enkelt. Att det inte så sällan blir "internt" beror väl på deras ställning på marknaden, dvs hur oerhört många kunder de har.

Jag förstår dock din frustration och jag har också haft synpunkter på deras marknadsföringsmetoder genom åren. Bland annat stör det mig att det (som trogen kund) är förmånligare att stänga ner ett hostingkonto och starta ett nytt, än att fortsätta använda det befintliga. Faktiskt skulle jag "tjäna" ca 40% per år i tre år på att göra så. Deras kundtjänst har bekräftat detta och gav ingen förklaring, men självklart rör det sig om lockpriser för nya kunder.

Men i övrigt är jag helnöjd, som sagt. För mig är det viktigast med kvaliteten (tillgänglighet, säkerhet, snabbhet) kontra priset och där tycker jag att jag får mycket för pengarna.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017