FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Digital ocean funkar, men nu kommer svenska leverantörer med liknande tjänster till konurrerande priser
![]() Det jag ogillar mest med GoDaddy är att all information du lägger där används till marknadsföring och att internhandel med domäner förkeommer. Ha försjutton inga domäner där, glömmer du förnya och påminnelsemail inte kommer fram så märker du aldrig att domänen slutar funka förens de för över den på ny kund INOM godaddy. (de har internt budgivningsssystem) Domänen stängs inte av utan förs över till ny kund med DNS byte i samma sekund som som de kan det. Dvs, det är kortare tid att betala glömd domän än på annan registratör. Hände mig en gång när domänförnyelse mail aldrig skickades (hade haft privat registrering och godaddy sa att de skickat till min mail, men såklart så skickade dom till den privata registreringen som var felaktig och inte vidarebefodrade). Godaddy erkände fel men sa att de inget kunde göra nu när domänen var på ny ägare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag har inte sett någon leverantör med liknande performance för så bra priser. Har jag missat vad som hänt i Sverige?
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Beträffande överföring inom GoDaddy beror det väl på deras egna snaptjänst (som de kallar Backorder) helt enkelt. Att det inte så sällan blir "internt" beror väl på deras ställning på marknaden, dvs hur oerhört många kunder de har. Jag förstår dock din frustration och jag har också haft synpunkter på deras marknadsföringsmetoder genom åren. Bland annat stör det mig att det (som trogen kund) är förmånligare att stänga ner ett hostingkonto och starta ett nytt, än att fortsätta använda det befintliga. Faktiskt skulle jag "tjäna" ca 40% per år i tre år på att göra så. Deras kundtjänst har bekräftat detta och gav ingen förklaring, men självklart rör det sig om lockpriser för nya kunder. Men i övrigt är jag helnöjd, som sagt. För mig är det viktigast med kvaliteten (tillgänglighet, säkerhet, snabbhet) kontra priset och där tycker jag att jag får mycket för pengarna.
![]() |
Svara |
|
|