FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Jag får lov att citera Obamas tal "Jag är stolt över att göra det första amerikanska bilaterala presidentbesöket i Sverige" för att hålla mina påståenden ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Precis, Air Force One är häftigt, både som fenomen, rent tekniskt och vad det står för och betyder och vem den bär. Den som tycker att "vad är det för speciellt med det där" är klart färgad av svensk jantelag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Airforce One är helt klart mäktig och speciell. Den flyger världens mäktigaste man, och hans besättning. Planet är speciellt både på utsidan och insidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker det är skönt att han lämnat Sverige. Jag tycker mindre och mindre om Obama. Började väl när han fick Nobelpriset. Det borde han inte accepterat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Administratör
|
Speciell, absolut. Men det var det där med häftig, imponerande osv som inte fastnade hos mig. Men det verkar vara mode att ägna tiden och energin åt oväsentligheter. Svenska tidningar verkar t o m piggare på att skriva 5 gånger mer om säkerheten runt besöket än dess faktiska betydelse, anledning, syfte och innehåll.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag var på Landvetter och skulle med ett flyg till Spanien när George W. Bush skulle lämna Sverige.
Vår flight blev drygt 2,5 timmar sen(satans jävel!) på grund av alla avspärrningar och allt ståhej kring det där, så nog var det en ganska big deal även då. Vi kunde se planet komma in när vi satt i terminalen. Planet i sig är väl inte så speciellt det är väl mer "lasten" och symboliken som gör det speciellt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|