FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Här kanske vi andra äntligen får bidra med något i din vardag, som någon skriver ovan, kör google apps =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Conny:
Kontakta mig via PM så ska du få testa vår distribuerade antispam-tjänst som tvättar mailen innan de når din mailserver. Sen får du en HTML-formaterad e-postrapport på morgonen så du snabbt kan se om det skulle vara någon falsk positiv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Banned
|
Inte ens Spamassassin släpper igenom sådana mängder av spam... Han verkar köra utan spamfilter...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Jag anser inte att det är mitt webbhotells ansvar att jag får en flod av spam, det är avsändarens ansvar, det är avsändarna jag vill kritisera.
Jag har spamskydd på mina konton utom på just detta älsta konto där jag inte använder det för att se hur spamfloden ser ut. Problemet med spam är att det inte kostar avsändaren i stort sett något, utan transportören och mottagaren får betala hela kostnaden i form av infrastruktur och arbetstid. Det är avsändarens webbhotell jag menar ska stänga av spammare direkt de upptäcks. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag skulle säga att den största utsändarna av spam är vanliga privatpersoner som fått in trojaner i sina datorer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vill du slippa spam utan att använda spamfilter får du sitta och vänta på att smtp kommer att överges till förmån för ett säkrare protokoll. Det kommer fortfarande inte att lösa alla problem, men kommer att vara en bra bit på vägen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
men eftersom 99% av de man rapporterade ignorerades så la jag ner projektet. Började istället att blockera avsändarnas iprange i Mailservern så dom droppades direkt, Det visade sig mer effektivt. Skulle gärna se ett system som automatiskt skickar ett mail till resp isp så fort ett konto spamar, Dock skulle det aldrig hålla i praktiken tyvärr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Som operatör så kan du inte ta ansvar för var en kund gör, för en operatör har inget lagstöd att fakturera slutkund för administrativ kostnad. Det är billigare köra ignore.
Sedan är internet globalt med olika lagstiftningar, många länder finns det typ ingen "internet" lagstiftning ens. Stor del av spam är utländsk med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||