Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer min server stå sig mot denna DDoS-attack med 1 Gbps?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-23, 08:27 #11
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Trevligt. Tror du rent spontant att det skulle hjälpa mot DDoS-attacker med storleken 1,2 miljoner PPS och genomsnittligt runt 70-80 mbps? Folk har mycket olika svar om det, vissa hävdar att en 1gbps lina är mycket svår att sänka.
Vad har du för trafikkostnad? Tänk på att OVH vill ha betalt för all din bandbredd. De bryr sig nog inte i om du blir DDoS:ad.

Att utöka till 1 Gbit kan ge attackeraren vatten på sin kvarn så han ökar upp till flera hundra Mbit. Om du då har en GB-volym per månad så förbrukas den fort.

Som jag nämnt tidigare. Du behöver lösa anledningen till varför du blir DDoS:ad och inte bara kasta på mer hårdvara på problemet.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-23, 09:42 #12
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Kan man blockera all trafik från ett visst land? Hur gör man det? Är det effektivt i DDoS-attacker? Skulle vilja bara tillåta svensk trafik.
I brandväggen brukar man kunna ställa in att droppa paket från olika subnät. Det finns listor på vilka subnät som man räknar som svenska så det är bara att börja knappa.

I teorin så borde det hjälpa lite, vad det ger i praktiken vet jag inte.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-23, 11:15 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004

Du måste mena 74MB/s vilket motsvarar runt 1.2Mps i 60 storlek. Vilket är exempel standard storlek runt för ett syn paket.

Vilket är runt 700Mbit något, så du borde klara dig på 1Gbit då om trafik inte ökar. Samt om server klarar av det. Du lär få köra iptables med så trafiken inte når bakomliggande applikation.

Du har dock inte svarar vilken typ av trafik det är, är trafik inte direkt emot MC port så kan leverantör filtrera ut trafiken direkt innan.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-23, 12:01 #14
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Varför skapar du 3 trådar med i princip samma sak?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-23, 13:18 #15
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Du måste mena 74MB/s vilket motsvarar runt 1.2Mps i 60 storlek. Vilket är exempel standard storlek runt för ett syn paket.

Vilket är runt 700Mbit något, så du borde klara dig på 1Gbit då om trafik inte ökar. Samt om server klarar av det. Du lär få köra iptables med så trafiken inte når bakomliggande applikation.

Du har dock inte svarar vilken typ av trafik det är, är trafik inte direkt emot MC port så kan leverantör filtrera ut trafiken direkt innan.
Jag har inte någon bra koll i vilka loggar jag ska kolla och vart jag hittar dem, gick dock in i /var/logs/kern.log och där är det många "UDP BAD CHECKSUM"

Citat:
kernel: UDP: bad checksum. From 110.142.154.236:54794
kernel: UDP: bad checksum. From 196.21.191.62:37576
De verkar främst angripa i port 319, 16705 och 67 just nu. Det konstiga att det inte finns så mycket i loggen från igår trots att den var nere pga DDoS 4-5 gånger. Det finns endast 9 rader ungefär sparat i just den loggen för igår.

Kan det innebära att de angriper på andra sätt med?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-23, 15:41 #16
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Seriöst. Det här gör mig så himla förbannad. Idioter som sitter och SABOTERAR flera dagar is streck. Sedan verkar det inte finnas några Europeiska DDoS-skydd medan det finns hundratals för USA/Kanada.

Vet inte vad jag ska göra heller! Har lagt in iptables och försökt blockera en rad länder men det verkar inte ens fungera. Är utslagen när jag skriver detta.. Snälla hjälp mig.
Oläst 2013-03-23, 16:26 #17

Citat:
Seriöst. Det här gör mig så himla förbannad. Idioter som sitter och SABOTERAR flera dagar is streck. Sedan verkar det inte finnas några Europeiska DDoS-skydd medan det finns hundratals för USA/Kanada.

Vet inte vad jag ska göra heller! Har lagt in iptables och försökt blockera en rad länder men det verkar inte ens fungera. Är utslagen när jag skriver detta.. Snälla hjälp mig.
Med bara 100M hjälper ingen lokal blockering alls, sedan bör leverantör blockera alla övriga UDP portar än 25565 om den nu kör standard.
Oläst 2013-03-23, 16:33 #18
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Med bara 100M hjälper ingen lokal blockering alls, sedan bör leverantör blockera alla övriga UDP portar än 25565 om den nu kör standard.
Funderar som sagt på att uppgradera till den med 1gbps men folk hävdade på något forum att det inte spelar någon roll. Men du rekommenderar att skaffa 1gbps?
Oläst 2013-03-23, 16:34 #19

Google säger att en spelare drar mellan 0.25-0.40Mbit på MC, vissa hävdar ännu lägre.

Men om man filtrerar ner till 0.5Mbit per IP så klara du attack från runt 200 IP på 100Mbit och runt 2000 på 1Gbit.

I praktiken, lite mindre i verkligheten. Nu vet jag inte hur många IP attack kommer ifrån men går ju räkna på.
Oläst 2013-03-23, 16:37 #20
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Google säger att en spelare drar mellan 0.25-0.40Mbit på MC, vissa hävdar ännu lägre.

Men om man filtrerar ner till 0.5Mbit per IP så klara du attack från runt 200 IP på 100Mbit och runt 2000 på 1Gbit.

I praktiken, lite mindre i verkligheten. Nu vet jag inte hur många IP attack kommer ifrån men går ju räkna på.
Intressant, räknas ett IP med olika portar som olika IP:n? t.ex 123.444.555:1234 för jag såg att många anslutningar kom från samma IP men olika ändelse. Hur skulle det filtreras ner?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017