FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag anser inte att jag har klanta mej, eftersom jag har överlåtit ansvaret till binero att sköta min domän, då anser jag att det skall vara så skickliga i sitt yrkesutövande att de klara av att göra den här riskbedömningen, att går något fel och hur det skall fånga upp felet och åtgärda det, inte bara peka om de till sin egna webbplats och tycka att de ligger på mitt ansvar att kommunicera med dem att något är fel.
Men du har delvis rätt , inser att de bättre att ha grejerna på egen server än att lägga de hos ett webbhotell som ändå gör allt fel, går något fel så är verkligen mitt fel. Det har meddelat mej om en flytt , men inte att de skulle ha sönder min DNS och därav förstöra en google placering. Det har tydligen klarat av fånga upp felet så mycket att det kan peka om domänen till sin egna webbplats. Men vi få se, kanske är som du säger att jag få tillbaka min placering efter någon vecka. Men det är riktigt klantigt gjort av binero, att inte fånga upp felen som blir , det har klantat sej med andra kunder där jag sköter kommunikationen med binero, så mitt case är inte något undantag att deras flytt mellan olika plattformar är ett stort stolpskott. Citat:
Senast redigerad av klein den 2013-01-18 klockan 18:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Klein: Du ska väl inte komma och gnälla över något när du och A. inte direkt har det bästa ryktet ?
http://www.wn.se/t33977.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Där kom det gamla proinet skit upp till ytan. Det är väl en stor skillnad, då proinet blev utsatt för sabotage av fd inhyrda tekniker, och vi hade inte 100% koll plattformen då vi tog över, vi fick ärva en dålig konfiguration plus en massa misstag som gjordes.
Varför skall jag inte ha rätt att "gnälla" för om de orsaka skada för, du gnällde på "proinet" för den skada som proinet orsakade dej 2008, då var proinet ett fåmans bolag med begränsade resurser, medan Binero omsatte 34 Miljoner 2012. Här handlar det dessutom om en planerad flytt mellan 2 Plattformar, som har pågått under en längre tid hos binero, inte ett sabotage som händer kl 03.00 på natten. I mina ögon är de 2 typer av händelse .. Citat:
Senast redigerad av klein den 2013-01-19 klockan 03:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det finns dock en väsentlig skillnad men det är inte den du ser. Skillnaden är den att för dig handlade det i bägge fallen om affärskritiska misstag, det gör det säkerligen inte för Binero den här gången. Jag menar inte alls att Binero inte gjort något fel men det var ett misstag som du med lätthet hade kunnat avhjälpt genom mycket enkla åtgärder. Binero har definitivt klantat sig de också. Många misstag är ett utmärkt tillfälle att lära sig något ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-19 klockan 11:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Det är väl ändå skillnad på misstag under stark "stress" och misstag under en kontrollerad process, där man kan kontrollera minsta detalj och där man kan prov skjuta script och sådan innan man trycker på knappen.
Men det största misstaget som gjordes i proinet fallet, var just att vi inte kommunicerade med kunderna, vi hade inte grävt ner oss rätt i terrängen och vi hade inte rätta verktygen att kommunicera med kunderna, då blev de operation Market garden av de hela. Jag vet inte om jag personligen misslyckade i proinet fallet, men jag lärde mej en del, en av sakerna är att man kan inte göra allt här i livet "just for fun", men måste skaffa underrättelse information också, så man gör rätt beslut. Jag lämnade webbhotell bussinsesen 2010, så jag har inga konkurrent intresse av att sprätta skit på Binero, tycker de bara var så otroligt klantig av en sån stor aktör att inte kunna förutse att "domäner" kan hamna utanför, och då bör man fånga upp dem för att minimera skadan för kunderna och inte peka om dem till egen domän, för att kunden själv skall upptäcka problemet. Men skit samma, du har rätt i att man bör övervaka sina domäner, jag har hittar en bok om curl från en svensk författare på Engelska , även jag inte tycker att man skall övervaka sina egna domäner, så får man gillar läget. Och det verka som att skadan har börja läcka , så från varit en femma på piss off skalan ( Där 5 är högst ) så jag nu nere på 1 Piss off skalan emot Binero. End of story Citat:
Senast redigerad av klein den 2013-01-19 klockan 11:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Buhuuuhuuu Stackars dig 800 kr.... -.- . Och du tar upp detta efter 5 år.. Att folk ens här orkar ta upp något så orelevant efter 5 år är ju bara löjligt. Troligen är hans SEO betydligt mycket mera värt en dina 800 kr 5 år senare. Jag kan inte mer en att hålla med om dina 800 kr "Vem bryr sig?" För att inte tala om den kassa attityd du använder i den här tråden... Släpp det!! bara släpp det!! 5 år har passerat!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan inte mer än hålla med. Vad har allt som Klein eventuellt varit med om och delaktig i för ett halvt decennium med hans uppenbarligen berättigade klagomål på Binero att göra?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|