Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero klantar sej duktig.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-18, 18:50 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Jag anser inte att jag har klanta mej, eftersom jag har överlåtit ansvaret till binero att sköta min domän, då anser jag att det skall vara så skickliga i sitt yrkesutövande att de klara av att göra den här riskbedömningen, att går något fel och hur det skall fånga upp felet och åtgärda det, inte bara peka om de till sin egna webbplats och tycka att de ligger på mitt ansvar att kommunicera med dem att något är fel.

Men du har delvis rätt , inser att de bättre att ha grejerna på egen server än att lägga de hos ett webbhotell som ändå gör allt fel, går något fel så är verkligen mitt fel.

Det har meddelat mej om en flytt , men inte att de skulle ha sönder min DNS och därav förstöra en google placering. Det har tydligen klarat av fånga upp felet så mycket att det kan peka om domänen till sin egna webbplats.

Men vi få se, kanske är som du säger att jag få tillbaka min placering efter någon vecka. Men det är riktigt klantigt gjort av binero, att inte fånga upp felen som blir , det har klantat sej med andra kunder där jag sköter kommunikationen med binero, så mitt case är inte något undantag att deras flytt mellan olika plattformar är ett stort stolpskott.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det har sagts hundra gånger tidigare på det här forumet men det måste säkerligen säges hundra gånger ytterligare: se till att övervaka viktiga domäner och webbplatser! Är det en affärskritisk domän så är det en självklarhet att man också behandlar den på det viset. I det här fallet har du klantat dig minst lika mycket som Binero. Jag har också svårt att tro att de inte meddelat dig om flytten till det nya systemet? Samtliga kunder har meddelats i god tid innan migrering.

Med det sagt, handlar det bara om några veckor så kommer Google sannolikt att omvärdera din domän igen när den återställts med korrekt innehåll.

Senast redigerad av klein den 2013-01-18 klockan 18:55
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 00:37 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Klein: Du ska väl inte komma och gnälla över något när du och A. inte direkt har det bästa ryktet ?

http://www.wn.se/t33977.html
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 03:24 #3
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Klein: Du ska väl inte komma och gnälla över något när du och A. inte direkt har det bästa ryktet ?

Vad har det med saken att göra? Alla har vi rätt att klaga på saker som inte står rätt till oavsett om man själv inte alltid är så hyffsad.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 03:36 #4

Där kom det gamla proinet skit upp till ytan. Det är väl en stor skillnad, då proinet blev utsatt för sabotage av fd inhyrda tekniker, och vi hade inte 100% koll plattformen då vi tog över, vi fick ärva en dålig konfiguration plus en massa misstag som gjordes.

Varför skall jag inte ha rätt att "gnälla" för om de orsaka skada för, du gnällde på "proinet" för den skada som proinet orsakade dej 2008, då var proinet ett fåmans bolag med begränsade resurser, medan Binero omsatte 34 Miljoner 2012.

Här handlar det dessutom om en planerad flytt mellan 2 Plattformar, som har pågått under en längre tid hos binero, inte ett sabotage som händer kl 03.00 på natten.

I mina ögon är de 2 typer av händelse ..

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg

Senast redigerad av klein den 2013-01-19 klockan 03:40
Oläst 2013-01-19, 10:26 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Där kom det gamla proinet skit upp till ytan. Det är väl en stor skillnad, då proinet blev utsatt för sabotage av fd inhyrda tekniker, och vi hade inte 100% koll plattformen då vi tog över, vi fick ärva en dålig konfiguration plus en massa misstag som gjordes.

Varför skall jag inte ha rätt att "gnälla" för om de orsaka skada för, du gnällde på "proinet" för den skada som proinet orsakade dej 2008, då var proinet ett fåmans bolag med begränsade resurser, medan Binero omsatte 34 Miljoner 2012.

Här handlar det dessutom om en planerad flytt mellan 2 Plattformar, som har pågått under en längre tid hos binero, inte ett sabotage som händer kl 03.00 på natten.

I mina ögon är de 2 typer av händelse ..
Visst är det inte exakt samma händelser men du säger ju själv att ni begick en massa misstag. Det sker misstag i alla verksamheter men de blir lätt mer ödesdigra i ett litet bolag. Saken är den att man måste fortfarande vara beredd att hantera de misstag som begås. Där misslyckades du den gången, där misslyckades både du och Binero här.

Det finns dock en väsentlig skillnad men det är inte den du ser. Skillnaden är den att för dig handlade det i bägge fallen om affärskritiska misstag, det gör det säkerligen inte för Binero den här gången.

Jag menar inte alls att Binero inte gjort något fel men det var ett misstag som du med lätthet hade kunnat avhjälpt genom mycket enkla åtgärder. Binero har definitivt klantat sig de också.

Många misstag är ett utmärkt tillfälle att lära sig något Förhoppningsvis har både Binero och du gjort det.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-19 klockan 11:30
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 11:31 #6

Det är väl ändå skillnad på misstag under stark "stress" och misstag under en kontrollerad process, där man kan kontrollera minsta detalj och där man kan prov skjuta script och sådan innan man trycker på knappen.

Men det största misstaget som gjordes i proinet fallet, var just att vi inte kommunicerade med kunderna, vi hade inte grävt ner oss rätt i terrängen och vi hade inte rätta verktygen att kommunicera med kunderna, då blev de operation Market garden av de hela.

Jag vet inte om jag personligen misslyckade i proinet fallet, men jag lärde mej en del, en av sakerna är att man kan inte göra allt här i livet "just for fun", men måste skaffa underrättelse information också, så man gör rätt beslut.

Jag lämnade webbhotell bussinsesen 2010, så jag har inga konkurrent intresse av att sprätta skit på Binero, tycker de bara var så otroligt klantig av en sån stor aktör att inte kunna förutse att "domäner" kan hamna utanför, och då bör man fånga upp dem för att minimera skadan för kunderna och inte peka om dem till egen domän, för att kunden själv skall upptäcka problemet.

Men skit samma, du har rätt i att man bör övervaka sina domäner, jag har hittar en bok om curl från en svensk författare på Engelska , även jag inte tycker att man skall övervaka sina egna domäner, så får man gillar läget.

Och det verka som att skadan har börja läcka , så från varit en femma på piss off skalan ( Där 5 är högst ) så jag nu nere på 1 Piss off skalan emot Binero.

End of story

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Visst är det inte exakt samma händelser men du säger ju själv att ni begick en massa misstag. Det sker misstag i alla verksamheter men de blir lätt mer ödesdigra i ett litet bolag. Saken är den att man måste fortfarande vara beredd att hantera de misstag som begås. Där misslyckades du den gången, där misslyckades både du och Binero här.

Det finns dock en väsentlig skillnad men det är inte den du ser. Skillnaden är den att för dig handlade det i bägge fallen om affärskritiska misstag, det gör det säkerligen inte för Binero den här gången.

Jag menar inte alls att Binero inte gjort något fel men det var ett misstag som du med lätthet hade kunnat avhjälpt genom mycket enkla åtgärder.

Många misstag är ett utmärkt tillfälle att lära sig något Förhoppningsvis har både Binero och du gjort det.

Senast redigerad av klein den 2013-01-19 klockan 11:36
Oläst 2013-01-23, 14:27 #7
AniVision AniVision är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg

Vad spelar det för roll för oss användare hur stort bolaget är. Om ett företag utlovar en viss tjänst förväntar man sig att dom levererar oavsett hur stora dom är. Jag anser att du om någon inte har någon rätt överhuvudtaget att förvänta dig att någon bryr sig om vad du råkar ut för. Jag reklammerade den icke fungerande tjänsten hos O&K när du drev den utan att få den minsta respons eller ersättning vilket innebär att du m.fl. blåste mig på runt 800:-. Så med den utgångspunkten kan man ju undra varför du skriver om dina små skitproblem här... vem bryr sig?
AniVision är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-25, 11:43 #8
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av AniVision Visa inlägg
Vad spelar det för roll för oss användare hur stort bolaget är. Om ett företag utlovar en viss tjänst förväntar man sig att dom levererar oavsett hur stora dom är. Jag anser att du om någon inte har någon rätt överhuvudtaget att förvänta dig att någon bryr sig om vad du råkar ut för. Jag reklammerade den icke fungerande tjänsten hos O&K när du drev den utan att få den minsta respons eller ersättning vilket innebär att du m.fl. blåste mig på runt 800:-. Så med den utgångspunkten kan man ju undra varför du skriver om dina små skitproblem här... vem bryr sig?

Buhuuuhuuu Stackars dig 800 kr.... -.- . Och du tar upp detta efter 5 år.. Att folk ens här orkar ta upp något så orelevant efter 5 år är ju bara löjligt.

Troligen är hans SEO betydligt mycket mera värt en dina 800 kr 5 år senare.

Jag kan inte mer en att hålla med om dina 800 kr "Vem bryr sig?"

För att inte tala om den kassa attityd du använder i den här tråden...

Släpp det!! bara släpp det!! 5 år har passerat!!!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-25, 12:28 #9
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Kan inte mer än hålla med. Vad har allt som Klein eventuellt varit med om och delaktig i för ett halvt decennium med hans uppenbarligen berättigade klagomål på Binero att göra?
Oläst 2013-01-26, 17:48 #10
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Troligen är hans SEO betydligt mycket mera värt en dina 800 kr 5 år senare.
Tack, nu mådde jag mycket bättre :-D

Ok, då släpper jag väl det för stunden då....
AniVision är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017