WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero klantar sej duktig. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056459)

klein 2013-01-18 15:28

Binero klantar sej duktig.

Binero lyckades FUCKA 4 år SEO arbete med en affärkritisk domän. Så ett tips till alla, håll ögonen öppna helt plöstligt kan man de ha haft sönder något viktigt för dej.

Tack för de televerket.

Ara 2013-01-18 15:49

bra inlägg, kanske berätta vad dom har gjort?

tartareandesire 2013-01-18 15:53

Det där var ett riktigt nybörjarinlägg. Du får nog förklara lite närmare vad som hänt? :)

nosnaj 2013-01-18 15:55

Binero har väl inte alltför mycket att göra min din SEO?

Skulle vara vissa mindre detaljer som påverkar sidladdning isf...men ditt språk tyder på att det är mycket större.

Det är inte PEBKAC?

jayzee 2013-01-18 16:31

Worst thread start.... ever!

Saknas en hel del info där...

klein 2013-01-18 16:53

Jo, det har det. Det är så att Binero bestämde sej för tvångs flytta folk från gamla plattform till ny plattform, och då blev något fel i "DNS:en" så Binero pekade domänen emot deras egen domän och tyckte att den var avstängd, vilket resulterade i att top placering på vissa sökord sa Puff och så var det borta.

Det har verka inte har några larm funktioner eller någonting som talar när något blir knas, utan man blir tvångdeporterad och sedan får kunden ta eventuella smällar i form tapp hos google.

Nu är skadan i DNS efter 2 timmars vänta i telefonkö hos binero åtgärdad, dvs allt pekar rätt ingen, så vi får se om 1-2 veckor om domänen få tillbaka sin forna placering eller om binero har lyckas förstöra den med sin inkompetens.

Men det som gör mig förbannad, är att ingen varning eller någon form av kommunikation med mig som kund., utan man har på binero pekar bara om domänen på eget bevåg till sej själv,.

Om det var skit bakom styret skulle jag inte skriva inlägg om detta. Jag har bara lärt mig en sak, att äga så infrastruktur som möjligt, blir något trasigt då är de åtminstone mitt fel.

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20459884)
Binero har väl inte alltför mycket att göra min din SEO?

Skulle vara vissa mindre detaljer som påverkar sidladdning isf...men ditt språk tyder på att det är mycket större.

Det är inte PEBKAC?

AndreasBylund 2013-01-18 17:58

Kanske dags att investera i något övervakningstjänst som håller koll på om något händer din affärskritiska domän?

tartareandesire 2013-01-18 18:26

Det har sagts hundra gånger tidigare på det här forumet men det måste säkerligen säges hundra gånger ytterligare: se till att övervaka viktiga domäner och webbplatser! Är det en affärskritisk domän så är det en självklarhet att man också behandlar den på det viset. I det här fallet har du klantat dig minst lika mycket som Binero. Jag har också svårt att tro att de inte meddelat dig om flytten till det nya systemet? Samtliga kunder har meddelats i god tid innan migrering.

Med det sagt, handlar det bara om några veckor så kommer Google sannolikt att omvärdera din domän igen när den återställts med korrekt innehåll.

klein 2013-01-18 18:50

Jag anser inte att jag har klanta mej, eftersom jag har överlåtit ansvaret till binero att sköta min domän, då anser jag att det skall vara så skickliga i sitt yrkesutövande att de klara av att göra den här riskbedömningen, att går något fel och hur det skall fånga upp felet och åtgärda det, inte bara peka om de till sin egna webbplats och tycka att de ligger på mitt ansvar att kommunicera med dem att något är fel.

Men du har delvis rätt , inser att de bättre att ha grejerna på egen server än att lägga de hos ett webbhotell som ändå gör allt fel, går något fel så är verkligen mitt fel.

Det har meddelat mej om en flytt , men inte att de skulle ha sönder min DNS och därav förstöra en google placering. Det har tydligen klarat av fånga upp felet så mycket att det kan peka om domänen till sin egna webbplats.

Men vi få se, kanske är som du säger att jag få tillbaka min placering efter någon vecka. Men det är riktigt klantigt gjort av binero, att inte fånga upp felen som blir , det har klantat sej med andra kunder där jag sköter kommunikationen med binero, så mitt case är inte något undantag att deras flytt mellan olika plattformar är ett stort stolpskott.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20459909)
Det har sagts hundra gånger tidigare på det här forumet men det måste säkerligen säges hundra gånger ytterligare: se till att övervaka viktiga domäner och webbplatser! Är det en affärskritisk domän så är det en självklarhet att man också behandlar den på det viset. I det här fallet har du klantat dig minst lika mycket som Binero. Jag har också svårt att tro att de inte meddelat dig om flytten till det nya systemet? Samtliga kunder har meddelats i god tid innan migrering.

Med det sagt, handlar det bara om några veckor så kommer Google sannolikt att omvärdera din domän igen när den återställts med korrekt innehåll.

klein 2013-01-18 18:50

Jag skall skriva lite egna script som sköter det där..

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasBylund (Inlägg 20459907)
Kanske dags att investera i något övervakningstjänst som håller koll på om något händer din affärskritiska domän?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson